معاون ظریف: پیام رهبر انقلاب را از هر جهت پیگیری می کنیم

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه تاکید کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حج امسال پیامی است که آن را از تمامی ابعاد پیگیری می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ابراهیم رحیم پور چهارشنبه شب در حاشیه آیین گرامیداشت شصت و هشتمین سالگرد تاسیس خلق کره در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: وزارت امور خارجه بیانات مقام معظم رهبری را در تمام ابعاد دنبال می کند.
وی افزود: سخنان حضرت آیت الله خامنه ای دستورالعمل دستگاه دیپلماسی است که در تمام ابعاد آن را دنبال می کنیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه به مناسبت آغاز آیین حج که امسال بدون حضور زایران ایرانی برگزار می شود، پیامی را خطاب به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام منتشر کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای دراین پیام مهم حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت ها و ملتهای اسلامی تأکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولت ها و ملّت های مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره ی جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند.
ایشان تصریح کردند: حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثه ی هولناک، با نهایت بی شرمی و وقاحت، حتّی از تشکیل هیات حقیقت یاب بین الملل اسلامی نیز سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک سریِ بیشتر آشکار ساختند.

201/201

کد خبر: 676108

وب گردی

وب گردی