ایجاد ۱۲۰ پروژه رفاهی و معیشتی ویژه فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد از امکانات رفاهی معلمان اعم از مهمانسراها، درمانگاه‌ها و مراکز رفاهی در دو سال اخیر ایجاد شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد بطحایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در چند سال اخیر،گفت: در شرایطی که نه قانون اجازه می‌داد نه منابع دولتی وجود داشت، ۱۲۰ پروژه رفاهی، درمانی و معیشتی برای فرهنگیان ایجاد کرده‌ایم که البته بعضی از آن‌ها تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد.

او با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را می‌کند که شرایط معیشتی معلمان را بهبود بخشد، گفت: افزایش حقوق معلمان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در مقایسه با نرخ تورم تفاضل مثبتی داشته که موجب بهبود معیشت معلمان شده است، اما تا سطح مطلوب فاصله زیادی داریم.

افزایش حقوق معلمان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در مقایسه با نرخ تورم تفاضل مثبتی داشته که موجب بهبود معیشت معلمان شده است، اما تا سطح مطلوب فاصله زیادی داریم

او گفت: معلمی که شغل دوم داشته باشد معلمی نیست که بتواند آموزش و پرورش را به خط تراز جمهوری اسلامی برساند. شرایط اقتصادی و معیشتی معلمان نباید طوری باشد که مجبور به داشتن شغل دوم باشند، معلمی که شغل دوم دارد نمی‌تواند انتظاراتی را که از یک معلم داریم برآورده کند.

بطحایی در خصوص بیمه تکمیلی، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و بنا به دلایل مختلف مجبور شدیم روش اداره بیمه را از روش بیمه‌ای به صندوقی تغییر دهیم. در این روش اداره‌کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هزینه و درآمد اداره بیمه تکمیلی را برعهده می گیرد، در هر روز یک و نیم میلیارد تومان سند باید رسیدگی شده و هزینه آن پرداخت شود.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و بنا به دلایل مختلف مجبور شدیم روش اداره بیمه را از روش بیمه‌ای به صندوقی تغییر دهیم. در این روش اداره‌کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هزینه و درآمد اداره بیمه تکمیلی را برعهده می گیرد، در هر روز یک و نیم میلیارد تومان سند باید رسیدگی شده و هزینه آن پرداخت شود

بطحایی با اشاره به اینکه گاهی اوقات فعالیت‌های ما دیده نمی‌شود و مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: در ایام ۲۰ روزه عید ۱۳ میلیون نفر شب در مراکز اقامتی ما بیتوته کردند و ۲۰ هزار نفر از همکاران در حالی که سایر کارکنان دولت در تعطیلات بودند مشغول خدمت برای اسکان بودند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: درست است که ماموریت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، اما فعالیت‌های تبعی نیز دارد که نه می‌شود آن‌ها را حذف کرد و نه سرسری به اجرا درآورد.

او افزود: اداره آموزش و پرورش به دلایل مختلف به ویژه حجم فراوان جامعه مخاطبان بسیار دشوار است. کوچک‌ترین بی احتیاطی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آموزش و پرورش آثار و عواقب وسیعی را در سطح کشور برجای خواهد گذاشت. وظیفه حوزه توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، هموار کردن مسیر تعلیم و تربیت است.

۱۰۵۱۰۵

کد خبر: 676203

وب گردی

وب گردی