موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب با تمدید، تاسیس و صدور پروانه 10 کانون صنفی و اقلیت دینی

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب از موافقت این کمیسیون با تمدید، تاسیس و صدور پروانه 10 کانون صنفی و تخصصی و انجمن اقلیت های دینی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد امین رضازاده روز یکشنبه افزود: جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب روز گذشته با حضور نمایندگان قوای سه گانه تشکیل شد، این جلسه نخستین جلسه ای بود که با شرکت پروانه مافی و قاسم میرزایی نیکو دو نفر از نمایندگان مجلس دهم و امین حسین رحیمی نماینده جدید دادستان کل کشور برگزار شد.
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته این کمیسیون ضمن تشکر از اعضای پیشین بر نظارت بر احزاب و تشکل های صنفی و تخصصی و برگزاری مجامع آنان تاکید شد.
رضازاده تصریح کرد: همچنین در این جلسه بر لزوم تقویت تحزب در کشور تاکید و مقرر شد بحث یارانه احزاب در دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
وی همچنین به مصوبات جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه اعضای این کمیسیون با تمدید پروانه فعالیت انجمن زرتشتیان شیراز و انجمن زرتشتیان کوچه بیوک یزد موافقت کردند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت: همچنین در این جلسه با برگزاری انتخابات ترمیمی انجمن بانوان آشوری (شامیرام) موافقت شد.
رضازاده افزود: اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب در بخش تاسیس گروه های صنفی و تخصصی نیز با تاسیس کانون های صنفی بازنشستگان دامپزشکی استان لرستان، بازنشستگان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بازنشستگان دانشگاه صنعتی اصفهان، بازنشستگان جهاد دانشگاهی و انجمن صنفی طراحان صنعتی موافقت کردند.
وی از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب را صدور پروانه فعالیت برای کانون های صنفی بازنشتگان شهرداری همدان، بازنشستگان دانشگاه ارومیه و بازنشستگان استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، کمیسیون ماده 10 احزاب را نمایندگان قوای قضاییه، مجریه و مقننه تشکیل می دهد که دبیرخانه آن در وزارت کشور مستقر است.

206/201

کد خبر: 676795

وب گردی

وب گردی