بازدید نماینده ابرکوه در مجلس از فاز اول مجموعه توسعه گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده شهرستان ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه در جریان دستاوردهای این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این باره بیان کرد: محمدرضا ضباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور (ابرکوه، مهریز، بافق، خاتم و بهاباد) که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی به مجلس راه یافته در بازدید از این واحد با اعضای هیات رئیسه، کارکنان و اعضای هیات علمی واحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر عباس علوی‌راد با توجه به ارائه گزارش خود در این دیدار گفت: واحد ابرکوه با سابقه ربع قرن راه اندازی نخستین و باسابقه ترین نهاد آموزش عالی در شهرستان ابرکوه بوده و به‌رغم تمام فراز و فرودهای نظام آموزش عالی کشور در چند سال گذشته همچنان استوار در حال خدمت رسانی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است.

رئیس شورای تخصصی برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ادامه داد: دایر کردن تحصیلات تکمیلی در واحد با 13 رشته کارشناسی ارشد و 2 رشته در مقطع دکتری تخصصی، برگزاری بیش از 12 همایش ملی در مدت 6 سال، رتبه اول کسب درآمدهای غیر شهریه ای همراه با ارزش افزوده و اشتغال مستقیم در میان واحدهای استان یزد و دارا بودن تراز مالی مثبت پی در پی در 3 سال گذشته گوشه‌ای از توفیقات این واحد دانشگاهی است.

وی گفت: درآمدهای غیرشهریه‌ای واحد ابرکوه در سال 1394 بیش از 26 درصد از کل درآمدها و بیش از 33 درصد از درآمدهای شهریه‌ای واحد بوده و همواره در این سال‌ها به مراتب از حد نصاب‌های سازمان مرکزی فراتر رفته است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران اظهار کرد: به منظور ایجاد تعادل میان تعداد کارکنان و اعضای هیات علمی واحد و رسیدن به شاخص‌های سازمان مرکزی نظیر نسبت دانشجو به کارکنان و نسبت دانشجو به استاد در سال‌های 1389 تا 1394 بیش از 33 درصد از کل کارکنان واحد که مازاد نیز بوده‌اند در یک فضای توافقی و با رضایت‌مندی کامل از طریق بازخرید، شغل‌یابی جدید بیرون دانشگاه و انتقال به سایر واحدها تعدیل شده‌اند.

وی گفت: در همین راستا واحد ابرکوه همه اعضای هیات علمی پذیرفته شده در مقطع دکتری را در قالب بورسیه‌های داخل و خارج در آورده و اکنون واحد هیچ عضو هیات علمی غیر بورسیه ندارد.

براساس این گزارش، نماینده شهرستان ابرکوه در این بازدید با تاکید بر اهمیت نظام برنامه‌ریزی در حوزه آموزش عالی و هدفمند بودن سیاست‌گذاری‌ها در نظام آموزش عالی کشور برخی از مشکلات فعلی کشور در حوزه آموزش عالی را ناشی از نبود برنامه‌ریزی دقیق و عدم پیش‌بینی نیازهای آموزش عالی کشور در گذشته دانست.

صباغیان با ابراز رضایت از دستاوردهای واحد ابرکوه در سالیان اخیر بر لزوم استفاده کامل و بهینه از امکانات موجود در آموزش عالی شهرستان تاکید کرد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، رئیس واحد ابرکوه را مامور کرد تا هماهنگی یک جلسه میان روسای واحدهای حوزه انتخابیه خود (ابرکوه، بافق، مهریز، خاتم و بهاباد) با دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را انجام دهد.

در ادامه کارکنان و اعضای هیات علمی واحد در حضور هیات رئیسه سوالات و درخواست‌های خود را از نماینده شهرستان مطرح کردند. بازدید از فاز اول مجموعه توسعه گردشگری ابرکوه (تکا) متعلق به واحد برنامه پایانی بازدید صباغیان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه بود.

20101

کد خبر: 677468

وب گردی

وب گردی