400هزار هنرجو در 4400هنرستان کاردانش

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از احتمال تحصیل 400هزار هنرجوی کارودانش در 4400هنرستان کشور از مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فارس سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به تمهید مقدمات لازم جهت بازگشایی مدارس در مهر 95، اظهار داشت: در سراسر کشور 4400 هنرستان کاردانش وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته حدود 400 هزار هنرجو در پایه‌های یازدهم و دوازدهم در هنرستان‌های کاردانش کشور مشغول تحصیل بودند و امسال نیز با توجه به اینکه هنوز آمار ثبت نام دانش‌آموزان قطعی نشده است، لذا آمار دقیق اعلام نشده است اما پیش بینی این است که به مقدار سال گذشته هنرجو در هنرستان‌های کاردانش داشته باشیم.

آذرکیش با اشاره به وجود 153 رشته مهارتی در چهار گروه «صنعت»، «خدمات»، «کشاورزی» و «هنر» در مقطع کاردانش، خاطرنشان کرد: در گروه صنعت 60 رشته مهارتی، در گروه کشاورزی 33 رشته مهارتی، در گروه خدمات 11 رشته مهارتی و در گروه هنر 49 رشته مهارتی کاردانش وجود دارد.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از مجموع 400 هزار هنرجوی سال گذشته 37 درصد دختر و 63 درصد پسر بودند، گفت: در تمام مناطق آموزشی کشور هنرستان‌ کاردانش وجود دارد و پوشش 100 درصدی در تمام مناطق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال تحصیلی جدید هنرستان‌ها در واقع سه ساله خواهند شد، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری در پایه‌های دهم و دوازدهم هنرجوی کاردانش خواهیم داشت و تا سه سال آینده یعنی از مهر 97 استقرار کامل هنرستان‌ها در متوسطه دوم را شاهد خواهیم بود.

703

کد خبر: 677658

وب گردی

وب گردی