آمریکا و روسیه بر سر تمدید آتش‌بس در سوریه توافق کردند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن و مسکو بر سر تمدید ۴۸ساعته آتش‌بس در سوریه توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «رویترز»، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده و «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی، بر سر تمدید 48ساعته آتش‌بس در سوریه توافق کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، تونر در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: یک توافق کلی حاصل شده است به‌رغم گزارش‌های پراکنده درباره خشونت، ولی اوضاع در سوریه پایدار و خشونت تا حد زیادی کاهش یافته است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز اعلام کرده است که هیچ‌گونه خبری درخصوص تلفات انسانی در حمص، لاذقیه، حومه دمشق، ادلب و دیگر بخش‌های سوریه منتشر نشده است.

با این حال یک مقام نظامی سوریه گروه‌های معارض را متهم به نقض آتش‌بس کرده و گفته است گروه‌های مسلح به‌سمت مواضع نیروهای دولتی خمپاره شلیک کرده‌اند.

آتش‌بس در سوریه در پی توافق وزیران خارجه آمریکا و روسیه از عصر روز دوشنبه، همزمان با عید قربان، آغاز شده ‌است. طبق این طرح ابتدا به‌مدت یک هفته از عصر دوشنبه، آتش‌بس در سوریه برقرار می‌شود و در صورتی که طرف‌های درگیری این آتش‌بس را رعایت کنند، آن‌گاه مراحل بعدی این طرح عملیاتی خواهند شد.

303300

کد خبر: 677910

وب گردی

وب گردی