منشور حقوق شهروندی به زودی منتشر می‌شود

قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: سند منشور حقوق شهروندی بعد از بازگشت رییس جمهوری از سازمان ملل منتشر می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حسین سیمایی صراف گفت: دکتر حسن روحانی به عنوان حقوقدان و رئیس جمهوری به تدوین سند حقوق شهروندی اهتمام داشت به طوری که اولین پیش نویس را در همان اوایل خدمت ریاست جمهوری تهیه کرد.
قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهوری با تشریح علت انتشار نیافتن این سند تا کنون، گفت : علت منتشر نشدن سند حقوق شهروندی این بود که رئیس جمهوری خواسته شخصا سند را با قانون اساسی، موازین شرعی و اصول بین المللی مطابقت داده و روی آن تحقیق و بررسی کارشناسی داشته باشند.
وی افزود: منشور حقوق شهروندی بعد از سفر رئیس جمهوری به نیویورک در آینده ای نزدیک منتشر می شود.
سیمایی صراف ابراز امیدواری کرد، جامعه حقوقی با استقبال از انتشار این سند درجهت احقاق بیشتر حقوق مردم، بسط و گسترش عدالت و توسعه حقوق و آزادی های اساسی کمک کنند.

او گفت: کار مطالعه سند و تنظیم و تطبیق آن توسط شخص رییس جمهوری به پایان رسیده و مطمئنا در چند روز آینده بعد از سفر وی منتشر خواهد شد.
منشور حقوق شهروندی در اوایل ریاست جمهوری دکتر روحانی برای احترام به حقوق شهروندان تهیه و تدوین و ویرایش اولیه این منشور، همزمان با گزارش صد روزه رئیس جمهور روی سایت نهاد ریاست جمهوری منتشر شد تا مردم و متخصصان درباره آن اظهارنظر کنند.
این منشور با معیارهای بین المللی و جهانی مطابقت دارد، همچنین الزامات قانون اساسی همچون رعایت حقوق اقلیت ها نیز در منشور حقوق شهروندی در نظر گرفته شده است.

703

کد خبر: 678270

وب گردی

وب گردی