بازیکنان بزرگ را نباید کوچک کنیم/ میزبانی جام جهانی 2019 کار ما را سخت می کند/ بسکتبال ایران پتانسیل بالایی دارد

سرمربی اسبق تیم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما نباید سطح حامد حدادی را با شرکت در این مسابقات پایین بیاوریم او بازیکن بزرگی است و میدان بزرگی را هم می طلبد.

مصطفی هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص رقابت های آسیا چلنج گفت: ما بازیکنان با انگیزه ای داریم و در ادوار مختلف نشان دادیم که می توانیم بهترین باشیم شرکت در مسابقاتی همچون آسیا چلنج برای تیم ملی ما بسیار حائز اهمیت است اما باید این را در نظر داشته باشیم در چنین مسابقاتی نباید از بازیکنان بزرگی مانند حامد حدادی و اوشین استفاده کنیم چرا که سطح این بازیکنان خیلی فراتر از سطح یک کاپ آسیاییاست. ما نباید سطح حامد حدادی را با شرکت در این مسابقات پایین بیاوریم. او بازیکن بزرگی است و میدان بزرگی را هم می طلبد.

وی افزود: باید با شرکت در این رقابت ها و تورنمت ها مختلف خود را آماده مسابقات جام جهانی 2019 کنیم چرا که میزبانی جام جهانی 2019 بر عهده ماست و کار سختی را در پیش داریم. میزبان بودن ما باعث خواهد شد تا انتظارات از تیم ملی بالا برود قطعا دوست داران بسکتبال از ما انتظار قهرمانی هم خواهند داشت.

سرمربی اسبق دانشگاه آزاد درخصوص وضعیت کنونی بسکتبال درایران تصریح کرد: قهرمانی ما در آسیا به 10 سال قبل برمی گردد تیم ملی بسکتبال ایران در سال 86 قهرمان آسیا شد. تیم ملی کشورمان پس از آن سال نتوانست به مقام قهرمانی برسد. چرا مسئولان وزارت ورزش آن سال هایی که تیم ملی بسکتبال در روز های اوج خود بود برنامه ریزی مناسبی را نکردند تا تیم ملی بسکتبال به حاشیه نرود؟ همه حاشیه های به وجود آمده شیرازه تیم ملی را از هم پاشید و باعث شد تا تیم ملی بسکتبال از اهداف خود دور شود.

وی در ادامه گفت: لیگ ما اشکالات بسیار زیادی را دارد و همین مشکلات باعث شده است تا کیفیت لیگ هم افت کند.تیم ملی پتانسیل بالایی دارد، اگر کمی تفکر و مدیریت خوبی را داشته باشیم قطعا موفق خواهیم شد به جرات می توانم بگویم که می توانیم یکی قدرت های بسکتبال دنیا باشیم اما عدم مدیریت درست و برنامه ریزی صحیح سنگ بزرگی را پیش روی ما گذاشته است.

مصطفی هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه بسکتبال یک جامعه بسیار فریخته ای است و باید توجه مسئولان به این رشته ورزشی بیشتر از قبل بشود و حاشیه هایی که در بسکتبال به وجود آمده است از بین برود چرا که تیم ملی بسکتبال ما پتانسیل بالایی دارد و میتواند در آسیا و جهان بهترین باشد.

605/602

کد خبر: 679675

وب گردی

وب گردی