سخنرانی روحانی در سازمان ملل متحد نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود

دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی گفت: سخنرانی رییس جمهوری در سازمان ملل متحد، آمریکا و کسانی که در سیاست های جهانی با این کشور هماهنگ هستند را در انفعال قرار داد، آنها دیگر حرفی برای گفتن نداشتند که این نشانه موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی منتظر ، سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل را مهم و مفید دانست و اظهارداشت: شاید برخی معتقد باشند رییس جمهوری می توانست تهاجمی تر سخنرانی کند که این باید بررسی شود اما سخنرانی روحانی در سازمان ملل متحد نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود و دستاوردهای خوبی را کسب کردیم که ارزشمند است.
وی همچنین با انتقاد از برخی دلواپسان که لبخند رییس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار مقامات دیگر کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را عیب می دانند، خاطرنشان کرد: این لبخندها نشانه افتخار، پیروزی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
دبیر کل جمعیت انسجام اسلامی یادآور شد: علاوه بر سخنرانی و دیدارهای رییس جمهوری، مصاحبه های محمد جواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز ارزشمند، قابل ستایش و کم نظیر بود که این مصاحبه ها عزت و اقتدار ملت را به نمایش گذاشت.
حسینی منتظر تصریح کرد: برخی دلواپسان از برخورد ملایم و لبخند روحانی و ظریف گلایه مند هستند و می گویند بهتر بود عبوس برخورد می کردند که این نوع انتقاد ناشی از انفعال سیاسی داخلی آنها است و ایرادهای بنی اسرائیلی می گیرند.
وی ادامه داد: این دلواپسان در واقع به دنبال آن هستند تا اصل عزت آفرینی این سفر را تحت شعاع قرار دهند که این کار درست نیست.
این فعال سیاسی افزود: برخی خودی ها ایراد می گیرند که در دیدار روسای جمهوری ایران و ترکیه، روحانی لبخند می زند و اردوغان عبوس ایستاده بود که باید به آنها گفت این ایرادی ندارد و لبخند روحانی نشانه آن است که ما پیروز شدیم و آنان که در صحنه جهانی و منطقه ای منفعل و شکست خوردند عبوس ایستاده اند.
دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی همچنین گفت: لبخندهای مقامات ایرانی در سازمان ملل نشانه پیروزی ما و شکست آنان بود که عبوس بودند و این ایراد نیست بلکه افتخاراست.
حسینی منتظر افزود: روحانی در سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با مقامات کشورهای مهم جهان در صحنه خارجی اعتبار ایران را تقویت کرد و بازتاب این سفر در داخل به نفغ دولت تمام شد و ضربه ناشی از حقوق های نجومی را تا حدودی جبران کرد.
وی اظهارامیدواری کرد که این خط موفقیت کماکان ادامه داشته باشد.
دبیرکل جمعیت انسجام اسلامی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی پیش از حضور در سازمان ملل نیز به دو کشور آمریکای لاتین سفر کرد که این سفرها از نظر زمان شناسی مناسب بود و زمینه را برای حضور مقتدارانه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد فراهم کرد.
حسینی منتظر ادامه داد:مناسبات با 9 کشور جنوب آمریکا که با جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند یک فرصت گران بها است که باید هرچقدر می توانیم روابط خود را در حوزه های مختلف با این کشورها افزایش دهیم و بهترین بهره برداری را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در همین راستا تشکیل سازمان همکاری اقتصادی 1+9 را سازماندهی می کنیم که بخشی از مقدمات این فرصت طلای پیش رفته است.
این فعال سیاسی افزود: سفر رییس جمهوری و دیدار با برخی مقامات کشورها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بهترین فرصت بود که بهره برداری لازم از این دیدارها صورت گرفت.
وی همچنین حضور رییس جمهوری در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها قبل از سفر به سازمان ملل متحد را مهم توصیف کرد و اظهارداشت: البته واگذاری ریاست دوره ای این جنبش قابل نقد است چرا که هم دولت و هم رسانه ملی گزارشی از عملکرد سه ساله ایران به عنوان رییس این جنبش ارایه نکرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته پس از سفر به کوبا و ونزوئلا و حضور در هفدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، به نیویورک رفت تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.
روحانی در این سفر با برخی از مقامات بلند پایه کشورهای مهم دنیا دیدار و گفت و گو کرد
وی پس از سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوعات مختلف، صبح جمعه به تهران بازگشت.

206/201

کد خبر: 680589

وب گردی

وب گردی