لزوم گسترش دانش و بینش علمی جامعه‌شناسی

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با اشاره به کارکردهای علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، بر لزوم گسترش دانش و بینش علمی جامعه‌شناسی تاکید کرد.

ابوالحسن تنهایی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تاکید بر آموزش و پژوهش مردم‌محور و جامعه‌محور، تولید و گسترش دانش و بینش علمی جامعه‌شناسی، تربیت نیروی متخصص آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای نیازمندی‌های جامعه، پژوهش نیازسنجی اجتماعی، پژوهش مسائل اجتماعی، مددکاری و مشاورت اجتماعی را از مهم‌ترین کارکردهای دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی برشمرد.

او در ادامه افزود: دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی آذر سال 1394 تاسیس شد و در بهار سال 1395 در ساختمان تازه‌تاسیس دانشکده رسما فعالیت علمی و پژوهشی خود را با سه گروه جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی و مردم‌شناسی که شامل 6 رشته کارشناسی، هفت رشته ارشد و هشت رشته دکتری آغاز کرد و در شهریور 95 با تاسیس دو گروه جمعیت‌شناسی و گروه جامعه‌شناسی ورزش فعالیت خود را گسترش داد.
تنهایی افزود: دانشکده علوم اجتماعی در حال حاضر با 37 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت و تعدادی استادان مدعو و حدود هزارو 700 دانشجو در رشته‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی فعالیت می‌کند.» او در ادامه سخنان خود تاکید کرد: «دانشجویان ارشد و دکتری تخصصی بزرگ‌ترین بخش جمعیت دانشجویی این دانشکده را تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی، این دانشکده با تشکیل انجمن جامعه‌شناسی تفسیری توانسته است با انجمن جامعه‌شناسی ایران نیز پیوندهای مفیدی برقرار کند و در همین رویکرد، دو گروه علمی- پژوهشی (جامعه‌شناسی نظری) و (جامعه‌شناسی تفسیری) را در انجمن جامعه‌شناسی ایران تاسیس کند.

دانشکده علوم اجتماعی در بخش پژوهشی نیز فعالیت‌های فراوانی داشته است که ازجمله آن می‌توان به انتشار فصلنامه مطالعات جامعه‌شناختی، آماده‌سازی مجله علوم اجتماعی به زبان انگلیسی، برگزاری سخنرانی‌های تخصصی، راه‌اندازی کارگروه‌های آموزشی آزاد، آماده‌سازی دفتر مددکاری اجتماعی و آماده‌سازی همایش ورزش و سلامت اجتماعی اشاره کرد.

101

کد خبر: 680826

وب گردی

وب گردی