138 روستای قزوین تا پایان دولت یازدهم گازدار می شود

معاون اجرایی رئیس جمهوری اعلام کرد: تا پایان دولت یازدهم 138 روستای استان قزوین از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: براساس اعلام وزارت نفت، در حوزه انرژی تا پایان سال جاری 38 روستا و تا پایان سال 96 نیز 100 روستای استان به گاز سراسری متصل می شوند.
وی با اشاره به تخصیص بودجه های لازم در حوزه زیرساخت و بهسازی راه های استان قزوین، یادآورشد: برای ایمن سازی و اصلاح 12 نقطه از راه های پرتردد و حادثه خیز استان که همواره حوادث تلخی را نیز به همراه دارد 140 میلیارد ریال اعتبار از منابع عمومی وزارت راه اختصاص و اقدام لازم برای تحویل 6 هزار واحد مسکن مهر نیز به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: در حوزه عمران شهری نیز وزارت کشور با همکاری شهرداری استان قزوین در نوسازی ناوگان حمل و نقل تعهداتی را پذیرفته و طی امسال و سال آینده با توجه به برنامه کاهش آلایندگی شهرها، اقدام های اساسی برای بهبود سلامت مردم و آب هوا صورت خواهد گرفت.
شریعتمداری در ادامه با اشاره به اقدام دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: علاوه بر 298 روستایی که روز گذشته توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند تا پایان سال آینده نیز 320 روستای دیگر استان از این مهم بهره مند خواهند شد.
به گفته وی، یک هزار و 50 میلیارد ریال در حوزه IT و ICT استان قزوین سرمایه گذاری و 139 کیلومتر فیبر نوری برای زیرساخت های ICT استان تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.
این مسئول یادآور شد: تا پایان سال 96 با اقدام های زیرساختی در حوزه مخابرات ظرفیت دسترسی پهنای باند و نیز مصرف آن در سطح استان 2.5 برابر افزایش خواهد یافت و تا پایان کار دولت یازدهم نیز شبکه نسل دوم همراه اول، نسل سوم ایرانسل در قزوین، الوند، تاکستان، آبیک، محمدیه و بوئین زهرا و نسل چهارم در شهرستان های آبیک و قزوین توسط بخش خصوصی و دولت قابل بهره برداری و استفاده خواهد بود.
شریعتمداری یکی از تصمیم های دولت دکتر روحانی را توجه به مسایل بانکی دانست و گفت: در این راستا با نشست های برگزار شده بین رئیس کل بانک مرکزی و روسای بانک ها، تعهدات خوبی توسط آنان داده شد که توسط استانداران پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: 12 هزار و 960 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای 353 واحد فعال تولیدی در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند توان خود را در اختیار بازار قرار داده و از حالت نیمه فعال به فعال تبدیل شوند.
وی اضافه کرد: دو هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه ثابت برای 90 طرح در استان قزوین با همکاری رئیس بانک مرکزی و از طریق سیستم بانکی در اختیار استان خواهد بود.
معاون اجرایی رئیس جمهوری عدم اتکا به بودجه عمومی و استفاده از منابع غیردولتی را سیاست اصولی دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: این سیاست در استان قزوین نیز برای شتاب بخشیدن توسعه به کار گرفته خواهد شد.
شریعتمداری از تنظیم اسناد موافقتنامه و تفاهم نامه همکاری در 8 طرح مهم بین بخش غیردولتی و استان قزوین خبر داد و گفت: مجموعه این منابع بیش از 30 هزار میلیارد ریال، یعنی سه برابر منابع بودجه دولتی در حوزه های مختلف اعم از زیربناها، آب شرب، بیمارستان 700 تختخوابی قزوین، نیروگاه های کوچک و بزرگ برق، آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها، اشتغالزایی مولد زودبازده و توانمندسازی مردم در شهر و روستا است که امیدواریم موجب توسعه استان شود.
وی اضافه کرد: 9 هزار و 300 میلیارد ریال طرح در سطح استان قزوین که 130 مورد آن در حوزه مخابرات بود، افتتاح و 16 طرح با سه هزار و 370 میلیارد ریال به وسیله بخش غیردولتی اجرا می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهوری یادآور شد: با حمایت وزارت امور خارجه ایران و شهرداری قزوین، این شهر تاریخی و فرهنگی با حمایت سازمان محیط زیست کشور در رقابت با 64 شهر از 38 کشور جهان به عنوان پایلوت شکوفایی شهرها در ژنو انتخاب و همچنین در شهریورماه سال جاری نیز به عنوان پایلوت توسعه پایدار در برنامه اسکان بشر سازمان ملل انتخاب شد که این مهم تاثیر فراوانی در شکوفایی این شهردر حوزه شهرسازی خواهد داشت.
دولتمردان تدبیر و امید از نخستین سفر استانی خود در 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و قزوین سی و یکمین مقصد کاروان امید است.

402/602

کد خبر: 682043

وب گردی

وب گردی