هشدار چین به آمریکا/در مورد «تاد» مقابله به مثل خواهیم کرد

چین به آمریکا هشدار داد که اگر اقدام به استقرار سامانه پیشرفته تاد در خاک کره جنوبی کند، دست به حرکتی تلافی جویانه و متقابل می زند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، این هشدار در شرایطی مطرح می شود که مکان تازه ای برای استقرار این سامانه در کره جنوبی در نظر گرفته شده و آمریکا بر تسریع در اجرای این برنامه تاکید کرده است.
وزارت دفاع چین روز جمعه در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است که وقتی ما مطلبی را مطرح کنیم انجام می دهیم و در مورد «تاد» هم مقابله به مثل خواهیم کرد.
«یانگ یوجون» سخنگوی این وزارتخانه هم در پکن تاکید کرد که ما از تمامیت ارضی، حق حاکمیت و امنیت ملی خود دفاع می کنیم و اگر تاد استقرار باید اقدامی علیه این حرکت صورت خواهیم داد و ملت چین وقتی سخنی بگوید عملی خواهد کرد.
چین می گوید که رادارهای این سامانه پیشرفته می تواند موشک های این کشور را ردیابی کند و به همین خاطر این حرکت را اقدامی تهدیدی علیه امنیت خود می داند و از تحقق آن بسیار عصبانی است.
دو ماه قبل دو کشور کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند سپر دفاع موشکی پیشرفته تاد تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در خاک کره آرایش داده خواهد شد اما «دانیل راسل» معاون وزیر خارجه آمریکا تهدیدهای کره شمالی را فزاینده توصیف کرده و گفته است که این کار باید زودتر صورت گیرد.
از سوی دیگر گزارش ها نشان می دهد که پس از انجام آزمایش هسته ای پنجم کره شمالی تنش ها در شبه جزیره کره تشدید شده است.
کره جنوبی هم امروز اعلام کرد زمین گلف باشگاه «اسکای هیل» را در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت به عنوان سایت جدید استقرار تاد در نظر گرفته است.
از سوی دیگر کره شمالی هشدار داده است تاد را مورد حمله فیزیکی قرار خواهد داد تا نهایتا کل این سامانه فرو ریخته و نابود شود.
304/201

کد خبر: 682311

وب گردی

وب گردی