نتایج نظر سنجی ها در فرانسه از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نتایج نظرسنجی موسسه فرانسوی «اودوکسا» (Odoxa) نشان می دهد، 86 درصد فرانسوی ها امیدوارند «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا پیروز شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس اعلام کرد، نتایج این نظرسنجی که به سفارش روزنامه «لو پاریزین» صورت گرفت، نشان می دهد 64 درصد فرانسویان به مساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علاقه مند هستند.
بر پایه این نظرسنجی، 11 درصد فرانسوی ها به پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدوارند. سه درصد از فرانسوی ها نیز در این باره اظهارنظر نکرده اند.
«مارین لو پن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که اگر آمریکایی باشد به ترامپ رای می دهد. این در حالی است که 56 درصد از هواداران این حزب در نظرسنجی اودوکسا اعلام کرده اند که از کلینتون حمایت می کنند. 39 درصد از هواداران این حزب حامی ترامپ هستند.
بر پایه این نظرسنجی، فرانسوی ها کلینتون را فردی باتجربه (81 درصد)، شایسته (80 درصد) و در حد و اندازه ریاست جمهوری (75 درصد) می دانند.
مردم فرانسه ترامپ را فردی تهاجمی (82 درصد)، نژادپرست (80 درصد) و خطرناک (78 درصد) توصیف می کنند.
به گزارش ایرنا، نظرسنجی اودوکسا همچنین نشان داد که 94 درصد مردم فرانسه معتقدند که «باراک اوباما» رئیس جمهوری خوبی است. نظرسنجی سه سال پیش نیز همین میزان رضایت را نشان می داد.
نظرسنجی اودوکسا در روزهای 29 و 30 سپتامبر (8 و 9 مهر) و در جامعه آماری یک هزار و 53 فرانسوی بالای 18 سال صورت گرفته است.
پیشتر «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه و نامزد احتمالی انتخابات 2017 با ابراز امیدواری برای پیروزی کلینتون در انتخابات، گفته بود: من با هیلاری کلینتون کار کرده ام و می توانم بگویم که می توان به وی اعتماد کرد. کلینتون شجاعت دارد.
کلینتون و ترامپ دوشنبه گذشته به وقت محلی، نخستین دور از سه مناظره پیش روی خود را برگزار کردند. پس از پایان مناظره، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان (CNN) نظرسنجی خود را به سرعت برگزار و اعلام کرد که هیلاری کلینتون دمکرات با کسب آرای 62 درصد شرکت کنندگان پیروز این مناظره بوده و در مقابل ترامپ تنها موفق به کسب 27 درصد آرا شده است.
نظرسنجی تارنمای شبکه تلویزیونی ان.بی.سی نیوز (NBC News) هم کلینتون را با 52 درصد آرا برنده مناظره دانست و آرای ترامپ را 21 درصد اعلام کرد.
تارنمای نشریه تایم در نظرسنجی خود اما آرای ترامپ را 59 و آرای کلینتون را 41 درصد اعلام کرد. نشریه فورچون هم در نظرسنجی دیگری ترامپ را با 53 درصد آرا در برابر کلینتون با 47 درصد آرا، پیروز مناظره دانست.
پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 18 آبان ( 8 نوامبر 2016) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهوری برگزار می شود.

206/201

کد خبر: 682805

وب گردی

وب گردی