طرح فوری اتحادیه اروپا برای کمک‌رسانی به حلب

اتحادیه اروپا طرح فوری جدیدی را برای کمک‌های انسانی به شهر محاصره شده حلب با هماهنگی سازمان ملل پیشنهاد داد و تاکید کرد اجرای این طرح نیازمند همکاری همه طرف‌های درگیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، هدف از طرح جدید اتحادیه اروپا ارسال کمک‌های پزشکی، آب وغذا از غرب حلب به دست ۱۳۰ هزار تنی است که در شرق این شهر در محاصره قرار دارند.

همچنین در این طرح قرار است موارد وخیم پزشکی که نیاز به کمک فوری دارند از شرق شهر حلب خارج شوند. غرب حلب در کنترل نیروهای دولت دمشق و شرق آن تحت کنترل مخالفان مسلح سوریه است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از همه طرف‌ها در سوریه دعوت می‌کند مجوزهای لازم جهت ارسال کمک‌ها و از سرگیری روند تخلیه بیماران و زخمی‌های بد حال را صادر کنند.

موگرینی اظهار داشت: اتحادیه کمک فوری به ارزش ۲۵ میلیون یورو را به شرکای خود اختصاص داد تا نیازهای پزشکی و آب و غذای مورد نیاز در حلب تامین شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: این طرح با همکاری سازمان ملل و با هدف مقابله با فاجعه انسانی در حلب ارائه شده و امضا کنندگان آن همه طرف‌های درگیر در سوریه را به حمایت از این طرح و کمک به تسهیل اجرای آن دعوت می‌کنند.

همزمان سازمان ملل اتخاذ اقدامی فوری برای پایان دادن به "جهنم" شرق حلب را خواستار شد و تاکید کرد که غیرنظامیان به شدت از خشونت‌ها در رنج هستند.

موگرینی تاکید کرد: اتحادیه اروپا طی ساعت‌ها و روزهای آتی به شدت به همکاری خود با طرف‌های مسئول ادامه می‌دهد تا بتواند مجوزهای لازم برای امدادرسانی را فراهم کند.

سازمان بهداشت جهانی اواخر سپتامبر گذشته ایجاد گذرگاه‌هایی امن جهت خروج بیماران وزخمی‌ها در شرق حلب را خواستار شد.

موگرینی در ادامه خواست تا روند خروج بیماران و زخمی‌ها تنها به شرق حلب محدود نشده و برای کل مناطق محاصره شده اجرایی شود.

وی افزود: اتحادیه اروپا آمادگی آن را دارد که از روند تخلیه و انتقال بیماران به مراکز پزشکی مناسب در منطقه و یا اروپا حمایت کند.

206/201

کد خبر: 683026

وب گردی

وب گردی