عارف: مجلس آمادگی  واگذاری اختیارات لازم به شوراها را دارد

رئیس مجمع نمایندگان تهران درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کمیته های مشترک مجمع نمایندگان تهران واعضای شورای شهر مجددا تشکیل شود گفت: مجلس برای واگذاری اختیارات لازم به شوراها آمادگی دارد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، محمدرضا عارف در نشست کمیته های مشترک مجمع نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران اظهارکرد: کمیته های تخصصی که پیش از این هم بین مجمع تهران و اعضای شورای شهر وجود داشت باید دوباره تشکیل شده و کار خود را دنبال کنند و به گونه ای عمل کنیم که مستقل از دوره مجلس یا شوراها باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به همکاری مجمع نمایندگان با اعضای شورای شهر تهران، گفت: تهران با مشکلاتی از قبیل بافت های فرسوده، حاشیه نشینی، ترافیک وسایر مشکلات روبه روست که به عنوان نمونه درمسئله ترافیک هنوز به راه حل مناسبی نرسیده ایم.
عارف با اشاره به واگذاری امورخدماتی، خاطرنشان کرد: از برنامه سوم توسعه باور این بود که خدمات واگذارشوند و در آن زمان چون سیاست های کلی اصل44 تدوین نشده بود و بخش هایی با تفسیری که شورای نگهبان از قانون داشت متفاوت بود اما امروز با داشتن سیاست های اصل44 در مورد واگذاری ها هیچ منعی وجود ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به نظر می رسد به یک بازنگری دقیق روی وظایف و اختیارات شورای شهر و روستا نیاز است.
عارف در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست های اصل44 این جهت گیری ها را نشان می دهد، گفت: باید اولویت های میان مدت و درازمدت پیش بینی شود و همچنین کمیته های تخصصی که پیش از این هم بین مجمع تهران و اعضای شورای شهر وجود داشته باشد.
وی درباره برخی اظهارات اعضای شورای شهرحاضر درجلسه که گفتند با مسائل، سیاسی برخورد می شود، اظهارکرد: از ابتدا هم برنامه ریزی کردیم که مسائل مربوط به پایتخت در مجمع تهران پیگیری شده و مسائل سیاسی را در فراکسیون امید دنبال کنیم.
وی اظهار کرد: در زمینه فعال شدن کمیته ها هم باید به یک توافق کلی برسیم و رئیس شورای شهر3 نفر را معرفی کنند و ما هم درمجمع تهران برنامه ریزی می کنیم که جلسات کمیته ها به طورمنظم برگزار شود و ما هم به طور فصلی یا هر دو ماه یک بار جلسات مجمع با شورای شهر را داشته باشیم.

202/602

کد خبر: 683601

وب گردی

وب گردی