رد ادعای هک شدن سامانه اطلاعاتی از سوی بنیاد کلینتون

یک هکر ناشناس با نام مستعار "گوسیفر" هفته گذشته بار دیگر مدعی حمله سایبری به یکی از نهادهای وابسته به حزب دموکرات شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از وبسایت مجله فورچون، هکری با نام مستعار "گوسیفر 2.0" که بسیاری در آمریکا او را عامل دستگاه اطلاعاتی روسیه می‌دانند، روز پنجشنبه هفته گذشته مدعی هک کردن بنیاد خیریه وابسته به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

این هکر ناشناس در وبلاگ خود مدعی شد با هک کردن سرور بنیاد کلینتون به صدها هزار نسخه سند درباره فعالیت این موسسه و مشخصات افرادی که به آن کمک مالی کرده‌اند، دست یافته است و برای اثبات ادعای خود، تصاویری از اسناد الکترونیکی و فایل‌های اکسلی که مدعی است حاوی اطلاعات شخصی افراد کمک‌کننده به بنیاد کلینتون هستند را نیز منتشر کرد. وی همچنین هک کردن سرور بنیاد خانوادگی کلینتون را "بسیار ساده" توصیف کرد.

اما یکی از مقامات بنیاد کلینتون روز گذشته (سه‌شنبه) ضمن رد ادعای هکر مذکور گفت هیچ یک از فایل‌ها و اسنادی که این هکر با انتشار تصاویرشان ادعای دستیابی به آنها را مطرح کرده است متعلق به بنیاد کلینتون نیستند. این در حالیست که گوسیفر در پست وبلاگی خود با استناد به اسنادی که مدعی دستیابی به آنها شده است، به وجود نام برخی از بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ آمریکا از جمله "جی‌پی مورگان"، "مورگان استنلی" و "گلدمن ساش" نیز در اسناد بنیاد کلینتون اشاره کرده بود.

با این حال، به رغم تکذیب ادعای گوسیفر، به نظر می‌رسد واکنشها به این حمله ادعایی جدید کماکان طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.

با توجه به اینکه گوسیفر عمدتاً سازمان‌ها و نهادهای وابسته به حزب دموکرات را هدف حملات سایبری خود قرار می‌دهد، ستاد انتخاباتی کلینتون، روسیه را به تلاش برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است.

208/201

کد خبر: 683836

وب گردی

وب گردی