پذیرش ۶ هزار دانشجوی جدید در مراکز علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: امسال ۶۰۰۰ دانشجوی جدید در مراکز حوزه علوم اسلامی پذیرش شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان با حضور حجت‌الاسلام محمدیان در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی گفت: در حال حاضر در ۴۲ نقطه کشور مراکز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان فعال هستند.

وی ادامه داد: درسال جاری با توجه به کمبود اعتبار هیچ افتی در برنامه‌های حوزه علوم اسلامی ایجاد نشد و سه مرکز جدید به مراکز حوزه اضافه شد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خاطرنشان کرد: امسال ۶۰۰۰ معرفت‌جوی جدید در مراکز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاه‌ها پذیرش شدند.

حریزاوی افزود: درحال حاضر ۷۰۰۰ معرفت‌جو در مراکز حوزه‌های علوم اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به مأموریت حوزه‌های علوم اسلامی گفت: قرار نیست که ما فقط علوم اسلامی فراگیریم، بلکه در قبال این علمی که از اهل‌بیت (ع) به دست ما رسیده، یک وظیفه تحت عنوان جهاد علمی و فرهنگی بر دوش ما قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اظهار کرد: هر نفر به اندازه‌ای که از دین دریافت می‌کند، یک وظیفه بر دوش خود احساس کرده، مأموریت پیدا می‌کند و باید وظیفه خود را در قبال این دانشگاه که همگی آرزوی اسلامی شدن آن را داریم، انجام دهد.

حریزاوی ادامه داد: طی ۲ الی ۳ سال گذشته گروه‌های جهاد علمی فرهنگی حضور و فعالیتی قوی و منسجم داشته‌اند. همچنین مأموریت حوزه‌های علوم اسلامی، تربیت دانشگاهیانی مؤمن و مشتاق بر پایه اندیشه‌های علوم اسلامی برای تحقق دانشگاه اسلامی است.

101

کد خبر: 684164

وب گردی

وب گردی