احتمال مشارکت آلمان در احیای تالاب بین المللی هامون

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره دیدارش با وزیر خارجه آلمان گفت:همکاری ها باید زمینه ساز بهره مندی ایران از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست باشد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه ابتکار با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه آلمان در پست اینستاگرامی خود نوشت: در دیدارم با آقای اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان تاکید کردم، همکاری ها باید زمینه ساز بهره مندی ایران از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست باشد که اکنون با عوارض گرمایش جهانی و پدیده هایی مانند ریزگردها روبروست و با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و تجربیات موفقی که در جذب همکاری های بین المللی از جمله در مورد دریاچه ارومیه با سازمان ملل و ژاپن داشته ایم، از آلمان برای مشارکت دراین زمینه ها دعوت کردم.
او ادامه داد: آقای اشتاین مایر در این دیدار بر ضرورت همکاری بین دو کشور تاکید کرده و از بررسی احتمال مشارکت در احیای تالاب بین المللی هامون به عنوان ذخیرگاه زیست کره یونسکو و تالابی بین مرزی با افغانستان، سخن گفت. او با ابلاغ سلام و درود ویژه خود به رییس جمهور روحانی و دکتر جواد ظریف، بر ضرورت برطرف کردن موانع بانکی و مالی که بعضا در بانک های بزرگ اروپایی مشاهده می شود و قول مساعد برای حل آن به خصوص برای حضور شرکت های محیط زیستی آلمان در ایران، تاکید کرد.
او افزود: در این جلسه که حدود یک ساعت به طول انجامید، دکتر علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از معاونین وزیر خارجه آلمان حضور داشتند.

602/106

کد خبر: 684182

وب گردی

وب گردی