آخرین نتایج نظر سنجی ها درباره انتخابات آمریکا

طبق این نظرسنجی ، هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا 43 درصد و رقیب جمهوری خواه او دونالد ترامپ 38 درصد آرا را به دست خواهد آورد.

به گزارش به گزارش ایسکانیوز، بر اساس تازه ترین نظرسنجی در آمریکا که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا پنج درصد رای بیشتر از رقیب خود دونالد ترامپ جمهوری خواه کسب خواهد کرد.

طبق این نظرسنجی که به طور مشترک توسط خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس صورت گرفته است، هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا 43 درصد و رقیب جمهوری خواه او دونالد ترامپ 38 درصد آرا را به دست خواهد آورد.

این نظرسنجی از سی ام سپتامبر تا ششم اکتبر صورت گرفت. از اوایل ماه میلادی کنونی هیلاری کلینتون پیوسته در نظرسنجی های صورت گرفته بین چهار تا شش درصد از رقیب خود ترامپ جلوتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، در اولین مناظره تلویزیونی که وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و رقیب میلیاردر جمهوری خواه وی در آن شرکت کردند، نامزد دموکراتها موفق تر بود و ظاهرا توانست نظر شمار بیشتری از رای دهندگان مردد آمریکایی را به خود جلب کند. این مناظره بیست و ششم سپتامبر برگزار شد و قرار است مناظره بعدی یکشنبه شب برگزار شود.

نزدیک به 20 درصد از رای دهندگان آمریکایی همچنان درباره انتخاب نامزد برتر انتخابات ریاست جمهوری آینده کشورشان دچار تردید هستند. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 درچنین مقطعی رای دهندگان مردد آمریکایی 12 درصد بودند و همین مسئله حاکی از آن است که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا نسبت به نامزدهای انتخابات گذشته پایگاه مردمی ضعیف تری دارند.

304/201

کد خبر: 684342

وب گردی

وب گردی