تجلیل از خانواده سردار شهید حاج حسین همدانی در دانشگاه آزاد اسلامی

خانواده شهید سرلشکر حاج حسین همدانی با حضور در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با ایام سوگواری سید وسالار شهیدان و باگذشت یک سال از شهادت این سردار بزرگ، خانواده سردار شهید حاج حسین همدانی طی مراسمی در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تجلیل و تقدیر شدند.

این مراسم که در قالب برنامه «عطر عاشقی» به‌طور زنده از صداوسیمای مرکز همدان و شبکه پنج پخش می‌شد و با حضور خانواده شهید کرمی و نیز همسر و فرزندان شهید سردار همدانی برگزار شد با شعرخوانی مجتبی روشن‌روان، شاعر ولایی کشورمان آغاز و با مداحی و قرائت زیارت آل یاسین بانوای محسن طاهری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی و در جوار یادمان پنج شهید گمنام ادامه یافت.

پس‌ازآن از خانواده سردار حاج حسین همدانی با اهدای لوح و تابلو خوشنویسی از طرف سعید جامه‌بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و سید علی‌اصغر تروهید تجلیل شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج محمدرحیم مسکین، معلم فقید و چهره قرآنی همدان که بیش از 150 شهید قرآنی در محضر او تربیت شدند، پرچم جلسه قرآن شهید همدانی مکتب امام زمان (عج) برای تربیت نسل‌های قرآنی آینده به مربیان جدید داده شد.

حجت‌الاسلام میر لوحی در این مراسم بابیان اینکه مسئله عاشورا توسط اربعین جهانی خواهد شد تا جاییکه امام زمان (عج) خود را به نام جدش حسین (ع) معرفی می‌کند، ادامه داد: داعش و وهابیت و آل سعود خائن و اربابان استکبار هرگز نمی‌توانند جلوی حرکت عاشورایی و نهضت عاشورایی امام حسین (ع) را بگیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ماحصل سال‌ها عزاداری حسینی و زیارت عاشورا خواندن ما این شد که مدافعان حرم بعد از یک هزار و 377 سال از شهادت امام حسین (ع) ثابت کردند از حرم حضرت زینب (س) تا پای جان دفاع می‌کنند که شهادت آنها بهترین دلیل بر صداقت ادعای این بزرگان است.

* مهدی همدانی: همدردی مردم همدان مرهمی بر دردهای ما بود

پسر سردار شهید حاج حسین همدانی در این مراسم گفت: شور و شعفی که مردم به‌ویژه مردم همدان نسبت به ما ابراز کردند و همدردی آنها مرهمی بر دردهای ما بوده است.

مهدی همدانی با تقدیر از مردم برای تشییع باشکوه پیکر شهید همدانی و با اشاره به اینکه پدر همواره می‌گفت قدر امنیت را بدانید، افزود: پدر، امت و رهبری را دو حلقه گره‌خورده برای به ارمغان آوردن امنیت می‌دانست و باید گفت همه این برنامه‌ها و دورهم جمع شدن‌ها نتیجه امنیتی است که در کشور ما وجود دارد.

101

کد خبر: 685065

وب گردی

وب گردی