اجرای تئاتر عاشورایی «در قاب ماه»/تصاویر

توسط دانشجویان واحد شیراز و با هدف ترویج و شناساندن فرهنگ عاشورای حسینی، تئاتر عاشورایی «در قاب ماه»  برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، برای سومین سال پیاپی تئاتر خیابانی با نام «درقاب ماه» با هدف ترویج و شناساندن فرهنگ عاشورای حسینی در بین مردم بخصوص گردشگران خارجی با اجرای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در کنار ارگ کریم خانی برگزارمی شود.

زبان هنر همواره در انتقال پیام واقعه عاشورا نقش موثری داشته است، از این رو« در قاب ماه» عنوان نمایشی است عاشورایی، نوشته حمید رضا آذرنگ که با کارگردانی دکتر علیرضا بنیادی و به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و گروه نمایش این واحد دانشگاهی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در مجموعه ارگ کریم خانی از اول محرم تا شب دهم محرم ساعت ١٨ به روی صحنه می رود.

این نمایش روایتگر نامردمی کوفیان و مصائب قافله عشق از نگاه یک مادر و یک خواهر نیازمند است که شفای خود و برادر را طلب می کنند و آنرا نمی یابند مگر با شفاعت و کرامت خاندان رسول خدا.

برساس این گزارش،دانشجویان رشته کارگردانی نمایش دانشگاه ازاد اسلامی شیراز با سرپرستی و کارگردانی استاد فرهیخته و ارجمند خود جناب دکتر بنیادی امیدوارند، بواسطه سنت حسنه ای که به همت این بزرگوار از محرم سال ٩٣ مبنی بر بزرگداشت ایام محرم در قالب و ساختار هنر گران سنگ تئاتر پایه گذاری گردیده ، ضمن معرفی تئاترخیابانی و تئاتر معنا گرا ، بیعتی جانانه با سرور و سالار شهیدان داشته باشند.

101

کد خبر: 685155

وب گردی

وب گردی