۱۹مهر، ماندگارترین روز خراسان شمالی/ روزی که در تاریخ پرشکوه استان و کشور به زیبایی می درخشد

مهرسال 1391، خراسان شمالی، باب الرضا(ع)، گنجینه فرهنگ ها، دیار مردمان سخت کوش انقلابی و ولایی، قدوم مبارک رهبر مسلمین جهان را بر دیدگانش لمس کرد و در شروع فصل خزان، دل های مردمان این دیار بهاری شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شبستان، 19 مهرسال 1391، خراسان شمالی، باب الرضا(ع)، گنجینه فرهنگ ها، دیار مردمان سخت کوش انقلابی و ولایی، قدوم مبارک رهبر مسلمین جهان را بر دیدگانش لمس کرد و در شروع فصل خزان، دل های مردمان این دیار بهاری شد.

زمان انگار متوقف شده، روز تاریخی و پر خیر و برکت 19 مهر، هر سال، به همان عظمت شور و شعور در خراسان شمالی با تجدید پیمان با رهبری و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی گرامی داشته می شود.

امروز 19مهر است، یادآور شور و حال وصف نشدنی مردم ولایی خراسان شمالی در سال 1391، در آستانه دیدار یار، که پس از سال ها چشم انتظاری سرانجام به ثمر نشست.

آرزوی بزرگ و دیرینه دیار گنجینه فرهنگ ها، رنگ واقعیت گرفت و با قدوم پر خیر و برکت رهبری، پاییز استان را به بهار دلنشین و فراموش نشدنی تبدیل کرد.

19مهرماه را هیچ یک از ساکنان خراسان شمالی، از پیر، جوان، کارگر، دانش آموز، دانشجو، نانوا و... فراموش نخواهد کرد، روزی که شروع سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان است و مردم با جملاتی مانند جانم فدای رهبر، با ولایت زنده ایم، خامنه ای مردانه ایستاده ایم تا پایان بر عهدی که بسته ایم و... برای استقبال از مراد و رهبر خود سر از پا نمی شناختند.

سفر هشت روزه رهبری در سال 1391، برکات زیادی برای گنجینه معرفت ها داشت که همچنان این سفره پر برکت بر مردمان این دیار گسترده است.

دیدار با جوانان، روحانیون، معلمان و اساتید، نظامیان، خانواده شهدا، بسیجیان، نخبگان، برگزیدگان و مسئولان استان و مردم شهرهای اسفراین و شیروان، حضور در منزل خانواده های شهدا و برگزاری جلسه هیئت وزیران دولت، برنامه های سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی بود که در هر یک از آنها، رهنمودهای ارزشمند ایشان، چراغ راه مردم و مسئولان استان برای طی مسیر پر شکوه انقلاب اسلامی شد.

در این سفر پر خیر و برکت، هزار و 600 پروژه عمرانی و خدماتی با 1700 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که سهم دفتر رهبری 530 میلیارد تومان بود اما تا کنون 830 میلیارد تومان یعنی بیش از رقم تعهد شده، پرداخت شده است.

40 درصد پروژه های مصوب سفر به طور کامل اجرایی شده است و 60 درصد باقیمانده تا پایان سال جاری به ثمر خواهد نشست.

اعتباراتی که در زمره تعهدات دستگاه های ملی و استانی بود، به دلیل مشکلات بودجه ای و مالی در چند سال اخیر به طور کامل پرداخت نشده که همین عامل سبب تحقق نیافتن 100 درصدی پروژه های مصوب رهبری در خراسان شمالی تا کنون است.

101

کد خبر: 685162

وب گردی

وب گردی