محمودی شاه‌نشین:هیئت نظارت بر انتخابات را در مراکز استان‌ها  هیئتی 3 نفره تتشکیل می دهد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیئات نظارت بر انتخابات را در مراکز استان‌ها تعیین می‌کنند، گفت: هیئت‌های استانی نیز هیئت‌های شهرستانی را تعیین می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ،محمد محمودی شاه‌نشین ، در خصوص هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، اظهار داشت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از 5 عضو تشکیل می‌شود که 3 نفر از آن ها از اعضای کمیسیون شوراها و 2 نفر نیز از بین اعضای کمیسیون اصل نودم قانون اساسی هستند که البته با رای گیری در صحن مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شوند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اداره نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا که در مجلس شورای اسلامی مستقر هستند به عنوان دبیر خانه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجائی که در دوره قبل فعالیت کرده‌اند و تجربیاتی را در اختیار دارند، بر همین اساس از تجربیات این افراد به عنوان دبیر خانه این هیئت همکاری خواهند کرد.

وی افزود: دبیر خانه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر روستا مستندات گذشته را جمع بندی و آماده می‌کند تا به هیئت مرکزی در عرصه کارشناسی کمک کند.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه هیئت مرکزی می‌تواند تعداد افراد این دبیرخانه را کاهش یا افزایش دهد، متذکر شد: دبیرخانه در در گذشته به نحو مطلوبی به روند انتخابات کمک کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیئات نظارت بر انتخابات را در مراکز استان‌ها که هیئتی 3 نفره است را از بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین می‌کنند، گفت: هیئت‌های استانی نیز هیئت‌های شهرستانی را تعیین می کنند که البته هیئات شهرستان‌ها از افراد معتمد همان شهرستان ها انتخاب می‌شوند

203/201

کد خبر: 685374

وب گردی

وب گردی