پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه، در اختیار روسیه

رئیس جمهور روسیه توافقنامه با دولت سوریه را که به روسیه امکان می دهد از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه به طور نامحدود استفاده کند تصویب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز ،نیروی هوایی روسیه حملات هوایی در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه را از پایگاه حمیمیم آغاز کرده است.

روسیه همچنین این هفته اعلام کرد قصد دارد پایگاه دریایی دائمی در بندر طرطوس سویه احداث کند.

کرملین اعلام کرد هزینه های مربوط به این توافقنامه در بودجه نظامی در نظر گرفته شده در بودجه سالانه کشور لحاظ خواهد شد.

تاکید دبیرکل آینده سازمان ملل بر لزوم پایان دادن به جنگ در سوریه

در تحولی دیگر به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث (العربیه)، آنتونیو گوترش در مصاحبه اختصاصی با این شبکه، گفت : به خوبی از تناقض های موجود در جهان و لزوم تلاش برای ایجاد پل های ارتباطی بین طرف های مختلف آگاهی دارم. درک می کنم که با وجود همه این تناقض ها، اهداف و ارزش های مشترکی وجود دارد. مهمترین ارزشی که امروز در جهان به آن نیاز داریم، برقراری صلح است.»

تاکتیک فریب ؟ !

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ادعا کرد : روسیه در عملیات نظامی خود در سوریه از تاکتیک های جدید فریب استفاده می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، نیویورک تایمز نوشت: روسیه از تاکتیک های جدید فریب و گمراهی اطلاعاتی در جنگ سوریه استفاده می کند که با شیوه های متعارف دیگر ارتش ها تفاوت دارد.

این روزنامه مدعی شد روسیه از نوعی ماکت سلاح های اصلی خود به نام «ماسکرووکا» (Maskirovka) استفاده می کند که در واقع ماکت هایی از انواع هواپیماها، سامانه های موشکی و تانک های روسی است که مانند بالن باد می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

206/602

کد خبر: 685934

وب گردی

وب گردی