رویکرد آذربایجان درباره موضع روسیه در بحران سوریه

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد، رویکرد روسیه در تلاش برای حل بحران سوریه کاملا قابل توجیه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های دولت روسیه گفت: تنها در صورتی که کل جامعه بین‌الملل و تمامی کشورهای پیشرو با یکدیگر متحد شوند، تروریسم نابود می‌شود.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد این امر نیستیم و در این خصوص من رویکرد روسیه را کاملا توجیه‌پذیر می‌دانم چراکه روسیه نیز اعلام کرد که یک اقدام مشترک علیه افراط گرایان، تروریست‌ها و تندورها لازم و ضروری است.

علی اف ادامه داد: تقسیم کردن تروریست‌ها به دو دسته تروریست خوب و بد یک رویکرد نادرست است. دیر یا زود دود این رویکرد به چشم افرادی که آن را اتخاذ کرده‌اند می‌رود و تاریخ بارها این مساله را ثابت کرده است. متاسفانه تاکنون در این راه شاهد توافق نظر و اجماع نبوده‌ایم که بسیار نگران‌کننده محسوب می‌شود.

الهام علی اف در ادامه مصاحبه خود گفت: در جمهوری آذربایجان هیچ خطر بالقوه یا تهدیدات مرتبط با اسلام افراطی وجود ندارد. می‌توانیم به شما بگویم که هیچ تهدید از این نوع در داخل کشور ما وجود ندارد. جامعه ما حول عقیده ملی متحد و مستحکم است. این عقیده ما را ملزم می‌سازد تا در راستای ارتقا مساله چند فرهنگی، ارزش‌هایمان را در اولویت قرار دهیم. جامعه ما با ایده حفظ تمامیت ارضی آذربایجان و همچنین تقویت استقلالمان و حل تمامی مسائل اقتصادی و اجتماعی متحد شده است. در نتیجه هیچ جایی و هیچ پایگاه اجتماعی یا اقتصادی برای افراط گرایان وجود ندارد. امروزه مهمترین چالش پیش روی آذربایجان محافظت از خود در برابر نفوذ خارجی منفی از جمله افراط گری مذهبی است.

رئیس جمهور آذربایجان در این حین به مساله ساقط شدن جنگنده روسیه توسط ترکیه پرداخت و گفت: ممکن است دست نیروهای خارجی در این رویداد در کار بوده باشد. تا آنجا که می‌دانم این مساله بدون مداخله نیروهی مشخصی که با نگرانی روابط میان روسیه و ترکیه را به نظاره نشسته بودند، صورت نگرفته است.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 687245

وب گردی

وب گردی