مشاور اسد: لوزان جبهه بندی دو قطب قدرت جهان دربرابر هم بود

بثینه شعبان : ملت سوریه فقط بهانه ای برای صف بندی ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا برای تحقیق اهدافشان در منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: نشست اخیر در لوزان جبهه بندی دو قطب قدرت جهان در برابر یکدیگر بود.

بثینه شعبان در مقاله ای در پایگاه اینترنتی شبکه المیادین نوشت: کشمکش امروز بر سر «شکل آینده» است. جبهه بندی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آمریکا و اسرائیل در کنار یکدیگر ثابت می کند باید جبهه ای در برابر آن وجود داشته باشد که هسته اصلی آن را سوریه، مقاومت، ایران، روسیه و همه کشورهایی تشکیل می دهند که مخالف اشغالگری، تجاوزگری و تروریسم هستند. کشمکش اصلی در نشست لوزان بین این دو جبهه است و ملت سوریه فقط بهانه ای برای صف بندی ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا برای تحقیق اهداف آن در منطقه است.
شعبان افزود: شاید این روابط جدید، واکنش پیش دستانه ای به تغییرات ریشه ای در جهان باشد که در حال به ثمر نشستن است و صهیونیسم دیگر از حمایت قطعی و گسترده در سراسر جهان برخورار نیست. به همین علت اسرائیل و عواملش در منطقه به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای عربی هستند و روند عادی سازی روابط با این رژیم را که از دهه سی قرن گذشته تاکنون وجود داشت، علنی کردند تا توازن را به این رژیم بازگردانند.
وی خاطر نشان کرد: نشست لوزان پوششی برای نشست های مشکوکی بود که با مشارکت تروریست ها و افراد مسلح در عراق و سوریه برگزار می شود. این نشست همچنین پوششی برای رویاهای قدیمی عثمانی ها در موصل و حلب است. جنگ ضد سوریه، عراق، یمن و لیبی جنگ ضد حکومت های ملی گرا و تلاش برای تضعیف و تجزیه آنها ست. این در حالی است که قطب جدید به ریاست روسیه و چین درصدد تقویت نقش حکومت های ملی گرا و جلوگیری از مداخله در امور داخلی کشورهاست. تردیدی نیست که آینده متعلق به این قطب و متحدانش است. بیانیه نشست مشترک ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر حمایت از ائتلاف و عملیات ضد گروههای تروریستی تاکید می کند، این در حالی است که نمایندگان این کشورها با سران تروریست ها در سوریه دیدار می کنند و سلاح و پول در اختیار آنها قرار می دهند تا به نبردهایی که از چند سال پیش در سوریه به راه انداخته اند ادامه دهند. در حالی که این نشست، گامی برای تشدید صف بندی طایفه ای و مذهبی در منطقه بود، این کشورها ایران را به تلاش برای فتنه انگیزی طایفه ای و حمایت از تروریسم در منطقه متهم کردند.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
304/201
کد خبر: 687331

وب گردی

وب گردی