در پیش‌نویس بیانیه رهبران اتحادیه اروپا حامیان سوریه تهدید به تحریم شدند

در پیش‌نویس بیانیه نشست اتحادیه اروپا که امروز (پنجشنبه) در بروکسل برگزار می‌شود، آمده است، اگر تلاش‌ها برای توقف اقدامات سوریه ناکام بماند، رهبران اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه حامیان دولت دمشق را بررسی می‌کنند؛ اقدامی که ظاهرا روسیه را هدف می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس پیش‌نویس این نشست که اواخر امروز برگزار می‌شود، اگر حملات سوریه در حلب ادامه یابد، اتحادیه اروپا تمامی گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم‌های بیشتر علیه افراد و سازمان‌هایی که از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حمایت می‌کنند را بررسی خواهد کرد.

این پیش‌نویس اظهارات وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه را که تنها درباره هدف گرفتن سوریه و افراد و سازمان‌های سوری حامی دولت دمشق صحبت کردند، بسط می‌دهد.

براساس این پیش‌نویس شورای اروپا به شدت حملات دولت سوریه و متحدانش به ویژه روسیه را علیه غیرنظامیان در حلب محکوم می‌کند.

شورای اروپا از آنها می‌خواهد تا فورا اجازه دسترسی بشردوستانه به حلب و دیگر بخش‌های سوریه را صادر کرده و یک آتش بس فوری برای از سر گیری یک روند سیاسی معتبر زیر نظر اتحادیه اروپا اعلام کنند.

این پیش‌نویس هشدار می‌دهد که افرادی که مسئول نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین حقوق بشر هستند، باید محاکمه شده و به سزای عمل خود برسند.

۲۸ رهبر اتحادیه اروپا از فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه این بلوک و کمیسیون اروپا می‌خواهند تا تخلیه پزشکی را با همکاری سازمان ملل دنبال کنند.

در این پیش‌نویس آمده است، این مقامات همچنین از موگرینی می‌خواهند تا با همکاری تمامی بازیکنان مهم منطقه برای یک گذار سیاسی تلاش کند.

304

کد خبر: 687855

وب گردی

وب گردی