روند جذب هیات علمی  رشته های پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

 معاون امور هیات علمی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  شرایط استخدام در گروه پزشکی و غیرپزشکی یکسان است. یعنی هر دو گروه باید شرط معدل و سن را داشته باشند البته در گروه علوم پزشکی مساله‌ای به نام تعهد داریم یعنی متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی دولتی هستند بابت استفاده از مزایای آموزش رایگان متعهد خدمت به دولت هستند و تعهد آنها باید با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این دانشگاه منتقل شود لذا به این ترتیب می‌توانند در فراخوان شرکت کنند.

اسماعیلی، معاون امور هیات علمی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند و شرایط استخدام در دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مانند رشته‌های غیرپزشکی براساس مصوبات شورای فرهنگی هر ساله فراخوان می‌زند.

قبل از فراخوان اعلام نیاز واحدها اخذ شده و پس از پایش در سامانه جذب قرار می گیرد واحدها براساس رشته‌های موجود و با توجه به ارزشیابی و کمبودهایی که مشخص شده، در رشته‌های مورد نظر اعلام نیاز می‌کنند. به دلیل اینکه در حال حاضر در رشته‌های پرستاری و مامایی در برخی از واحدها کمبود نیرو داریم در مقطع کارشناسی ارشد در این دو رشته نیز جذب نیرو می‌کنیم، اما معمولاً از دکترای تخصصی(PHD) و یا بورد تخصصی و فوق تخصصی جذب نیرو داریم.

وی اضافه کرد: شرایط استخدام در گروه پزشکی و غیرپزشکی یکسان است یعنی هر دو گروه باید شرط معدل و سن را داشته باشند البته در دوره پزشکی مساله‌ای به نام تعهد داریم یعنی متقاضیانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی دولتی هستند بابت استفاده از مزایا و آموزش‌های رایگان متعهد و تعهد آنها باید با موافقت وزارتخانه همراه باشد به این ترتیب می‌توانند در فراخوان شرکت کنند.

او ادامه داد: پس از پایان زمان فراخوان بررسی های اولیه و مقدماتی توسط واحدها با توجه به شرط سن، معدل و مدارک تحصیلی صورت می گیرد و پس از تایید اولیه واحد پرونده متقاضیان به هیات اجرایی جذب استان منتقل می‌شود. در آنجا کار گروه‌های مختلف صلاحیت علمی و عمومی افراد را بررسی کرده و پرونده متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند توسط هیات اجرایی جذب استانی به منظور طرح در شورای جذب و بورس علوم پزشکی به معاونت علوم پزشکی دانشگاه ارسال می‌شود سپس پرونده‌ها در شورا بر اساس اعلام نیازها ، تعداد هیات علمی، نسبت استاد به دانشجو بررسی و نظرات نسبت به جذب یا عدم اولویت جذب متقاضی داده می‌شود. پس از تصمیم‌گیری‌ها و تایید شورای جذب، پرونده برای صدور حکم پیمانی یا بورسیه به هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت ارسال می‌شود، وزارت بهداشت نیز پس از بررسی مجوز حکم پیمانی یا بورسیه را صادر می نماید البته در پاره‌ای از موارد ممکن است با جذب یا بورس متقاضی موافقت بنا به دلایل خاصی نیز موافقت ننماید.

اسماعیلی از تعداد هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر‌ داد و گفت: از سال 1392 تا به امروز توانسته‌ایم حدوداً تعداد 300 نفر را جذب کنیم البته مشکلات در جذب هیات علمی پزشکی به دلیل بحث تعهدات هیات علمی همچنان وجود دارد.

وی افزود: در فراخوانی که در سال 93 انجام دادیم، 217 نفر به واحدها معرفی شدند که از این تعداد، پرونده کمی به دست ما رسیدو هنوز بررسی ها در حال انجام است.البته سال 94 هم فراخوان زده ایم که هنوز پرونده ها از طرف استان برای ما ارسال نشده است. پیش بینی ما این است که پرونده های 93 تا پایان سال جاری به دست ما برسد و در شورا مطرح شود اما ناگفته نماند که گاهی استعلامات برخی از متقاضیان به مشکل برخورده و زمان بر می شود.

معاون امور هیات علمی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب فراخوان هیات علمی علوم پزشکی دوره بعد خبر داد و گفت: از اواخر شهریور ماه سال جاری یعنی از 29/6/95 بخشنامه کردیم که واحد ها نیازهایشان را برای فراخوان ارسال کنند تا پایش شود که بعضی از استان ها فرستاده اند و برخی نیز ایراد هایی داشتند که بازگشت داده ایم. البته در 26/7/95 نیز مجددا بخشنامه کرده ایم و یک ضرب العجل 8 روزه را برای واحد ها و یک ضرب العجل 12 روزه را برای استان ها تعیین نموده ایم. تا اعلام نیازهایشان را بفرستند

به محض ارسال جلسه ای برای پایش اعلام نیاز ها برگزار خواهد شد و متعاقب آن سامانه باز خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر مشکلی به وجود نیاید تا آخر آبان ماه سامانه جذب گروه پزشکی فعال خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه مشکلی در جذب هیئت علمی نداریم اضافه کرد ما به راحتی می توانیم حداقل 500 نفر را برای هیات علمی جذب کنیم اما مساله این است که در مناطق محروم و خارج از استان با کمبود متقاضی مواجه هستیم.

202/200

کد خبر: 688641

وب گردی

وب گردی