واکنش مقتدی صدر به انتخاب رئیس جمهور لبنان

رهبر جریان صدر عراق در اظهاراتی انتخاب رئیس‌جمهور لبنان را اتفاقی مسرت بخش خواند و به لبنانی‌ها توصیه کرد که از این به بعد برای تقویت ارتش در حمایت از کشورشان مقابل خطرات تروریسم تلاش کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی گفت: ما از خبر انتخاب رئیس‌جمهور لبنان و مکلف شدن نخست وزیر برای تشکیل کابینه جدید بسیار خوشحال شدیم. این یعنی لبنان در برابر تروریسم ایمن خواهد بود و مردم این کشور از دولتی برخوردار خواهند بود که به امور و نیازهای آن‌ها توجه دارد. حل مشکلات مردم نیازمند توجه پدرانه مسئولان دولت و سیاستمداران دارد و نخستین گام برای این مسئله کنار گذاشتن اختلافات و درگیری‌های سیاسی است.

صدر گفت: این اقدامات کافی نیست ما به لبنانی‌ها توصیه می‌کنیم برای تقویت ارتش جهت محافظت از مرزهایشان در برابر خطر تروریسم و فعالیت دوباره وزارتخانه‌ها و دور کردن خطر اشغال اسرائیل و آزادی اراضی لبنان تلاش کنند.

وی تأکید کرد: لبنان باید در سایه دولتی که بین هیچ دین و طایفه و نژادی تفاوت قائل نشود آزاد، مستقل و یکپارچه باشد. به خاطر لبنان تلاش کنید تا جایگاه خود را بازیابد. دشمن همواره در کمین است. لبنان "عروس جهان عرب" است.

اخیرا پارلمان لبنان پس از دو سال خلأ در پست ریاست‌جمهوری، ژنرال میشل عون ۸۱ ساله را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کرد. میشل عون نیز سعد حریری، رهبر جریان المستقبل را مکلف به تشکیل دولت کرد.

ایسنا

308/300

کد خبر: 692303

وب گردی

وب گردی