نقاشی هایی با فضای  همزمان رئال و انتزاع

«سایلنس»، تازه ترین نقاشی های بهنوش فروتن با فروش قابل ملاحظه ده اثر از مجموعه 12 کار ارائه شده در گالری شکوه افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گالری شکوه،حضور پرتعداد چهره های شاخص در آیین افتتاحیه «سایلنس» از جمله معاون هنری وزارت ارشاد، حجت الاسلام شاه مرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، مرتضی کاظمی، علیرضا سمیع‌آذر، علیرضا تابش،نظری نوری، غلامرضا نامی و... از دیگر شاخصه های این نمایشگاه بود.

در حاشیه افتتاحیه، بهنوش فروتن درباره مجموعه آثار تازه اش گفت: این نمایشگاه شامل 12 اثر رنگ روغن و اکریلیک بر روی بوم است که حدود سه سال روی آن متمرکز بوده ام. آثار مجموعه «سایلنس» را می توان در ادامه نمایشگاه قبلی ام با عنوان «کهکشان من » دانست با این تفاوت که فیگورها به طور کل از کارها حذف شده و فضای رئال و انتزاع در هم آمیخته شده است تا معنای تازه تری از وجوه انسان معاصر بازتاب یابد.

فروتن که بعد از وقفه ای سه ساله نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است، درباره این وقفه گفت: عمده وقت من به مدیریت گالری شکوه می گذرد و در عین حال انتخاب حرف نو زمان می برد.

او افزود: «سایلنس» به معنای سکوت با رویکرد سکوت فعالانه است، سکوتی که نشانه رضایت نیست، اتفاقا این سکوت فریاد است، تلاطم موج ها و سکوت حاصل صبر و درایت انسان که به این سادگی ها حاصل نمی شود؛ پیشنهاد این نمایشگاه به انسان امروزی این است که به جای هیاهو و فریاد، سکوت معنادار کند، و خشم و نارضایتی خود را با سکوت بازتاب دهد؛ به نظرم گاهی سکوت بهترین راه حل است و می تواند کمک کند تا مسائل در بستر زمان با آرامش بیشتری جلو رود.

علی مرادخانی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «سایلنس» در گالری شکوه بود، او در این باره گفت: من نمایشگاه های خانم فروتن را دنبال کرده ام، او در این مجموعه رویکرد جدیدی دارد و طبیعت و انتزاع را در هم آمیخته است و مخاطب را با دنیای تاویل پذیر روبرو می سازد.

معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیر تکاملی فروتن در ارائه آثار تازه اش اضافه کرد: هنرمند در این نمایشگاه کوشیده تا نگاه ژرف تری را در قاب نقاشی هایش جا دهد و سعی دارد این نگاه ویژه و انتزاعی که دیگران آن را نمی بینند را به صورت متفاوتی ارائه دهد، طبیعت را مادر آموزه های انسانی می دانند و این تغزل گرایی فروتن، حرف هایی تازه را با مخاطب در میان می گذارد.

عطاالله ذی نوری از هنرمندان پیشکسوت نقاشی آبرنگ پس از بازدید از نمایشگاه «سایلنس» گفت: من همیشه آثار بهنوش فروتن را دنبال می کنم، آثار تازه شان را بسیار دوست داشتم و به نظرم دراین نمایشگاه نقاشی هایی با اجرای بسیار زیبا و منحصر به فرد ارائه داده است.

این پنجمین نمایشگاه انفرادی بهنوش فروتن است که اردیبهشت 1391 در پنجمین هفت نگاه عنوان پرفروش ترین هنرمند، در حراج دوم تهران در سال 1392 رکورد 15 میلیون تومان و در سومین حراج تهران رکورد 26 میلیونی را به نام خود ثبت کرده است.

نمایشگاه «سایلنس» تا 25 آبان ماه در گالری شکوه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه ساعات 16 تا 20 و جمعه‌ها ساعات 16 تا 21 در گالرى شکوه واقع خیابان فرمانیه،بلواراندرزگو،خیابان امیر نوری، پلاک 19 دیدن نمایند.

502500

کد خبر: 692342

وب گردی

وب گردی