ییلدیریم: اعتبار سازمان ملل رو به نابودی است

نخست وزیر ترکیه با انتقاد از ساختار سازمان ملل گفت: دیگر مکانیزم حق وتو که بعد از جنگ جهانی دوم در سازمان ملل اجرا شد نمی‌تواند نیازهای دنیای امروز را تامین کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی اعلام کرد: سازمان ملل نزدیک به 200 کشور عضو دارد باید ساختار این سازمان بین‌المللی اصلاح شود. در حال حاضر سازمان ملل در حال از دست دادن اعتبارش است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به کودتای 15 ژوئیه گفت: برای ترکیه شب کودتا بسیار تاریک بود اما به لطف خدا این تاریکی چندان طول نکشید و به روشنایی تبدیل شد. در واقع کودتاچیان قدرت ملت را محاسبه نکرده بودند.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به مساله پناهجویان گفت: مساله پناهجویان دیگر به یک مساله جهانی تبدیل شده است اکنون 55 میلیون پناهجو در سراسر جهان است. همانگونه که رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد نه تنها انسان‌ها بلکه انسانیت نیز در حال کشته شدن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترکیه میزبان بیش از 3 میلیون پناهجو است که درمیان این پناهجویان تاکنون 200 هزار کودک به دنیا آمده است. ترکیه به نام انسانیت هر آنچه که لازم باشد برای این پناهجویان انجام می‌دهد و در همین راستا 20 تا 25 میلیون دلار هزینه کرده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 692545

وب گردی

وب گردی