نماینده سمنان: ارتقای رتبه جهانی دانشگاه آزاد اسلامی مرهون تلاش های دکتر میرزاده است/خباز: پیشنهاد انتخاب استان سمنان به عنوان استان معین استان تهران

دهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز (شنبه 15 آبان) به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس و با حصور معاونان دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر و اعضای هیات امنای دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، استاندار سمنان در این جلسه با قدردانی از حضور دکتر میرزاده درجلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: استان سمنان پتانسیل های زیادی برای توسعه دارد و با توجه به اینکه دولت یازدهم در حال ایجاد خط راه آهن پرسرعت برای مسیر تهران-شاهرود است فاصله زمانی بین این دو شهر به یکساعت کاهش خواهد یافت و استان سمنان می تواند به عنوان استان معین تهران انتخاب شود.

محمدرضا خباز تاکید کرد: این کار علاوه بر آنکه بر افزایش جمعیت فرهخیته و دانشجوی استان کمک می کند باعث توانمند شدن استان نیز خواهد شد.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی هم با قدردانی از نگاه میرزاده به استان سمنان به عنوان استان فرهیختگان، گفت: بنده 12 سال نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و همواره این موضوع را عنوان می کردم که تا می توانید تهران را آزاد و کشور را آباد کنید، یعنی هر آنچه سرریز تهران است را به استان های همجوار آن منتقل کنید.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: استان سمنان و بسیاری از استان ها دیگر کشور اکنون با رشد منفی جمعیت روبرو هستند و یکی از راهکارهایی که وجود دارد این است که سمنان به عنوان استان معین تهران و عاصمه کشور معرفی شود تا هرچه در تهران غیر ضروری است در این استان ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از برجام نیازهای جدیدی در کشور به وجود آمده است که یکی از آنها موضوع گردشگری است که دولت نیز بر آن تاکید دارد و ضروری است دانشگاه آزاد اسلامی در استان هایی که قابلیت جذب گردشگر خارجی دارد دانشکده گردشکری و زبان های خارجی ایجاد کند.

اکرمی نیروی انسانی را مهمترین عامل توسعه کشور دانست و تاکید کرد اگر کشوری نیروی انسانی متخصص و توانمند داشته باشد پیشرفت خواهد کرد و دانشگاه ها متولی تربیت نیروی انسانی کارآمد هستند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بر تقویت ارتباط دانشگاه ها با حوزه علمیه تاکید کرد و گفت: ارتباط بیشتر دانشگاه با حوزه به نفع علم، اخلاق و پیشرفت کشور است.

توسعه رشته های مربوط به گردشگری به اقتصاد استان و دانشگاه آزاد کمک می کند

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: راه اندازی واحد دامغان مدیون حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی است چرا که در آن دوره به شهرستان های کوچک مجوز راه اندازی واحد دانشگاهی نمی دادند که با همت رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی این امر صورت گرفت.

وی افزود: دامغان از امتیازهای ویژه ای برخوردار است و به نوعی کریدور شمال به جنوب کشور است و پیشنهاد بنده این است با توجه به ظرفیت های این شهرستان برخی از رشته ها که جاذبه ای برای دانشجویان ندارند با رشته های جدید و پر تقاضا جایگزین شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه رشته کشاورزی مورد نیاز این منطقه است، افزود: با جذب رشته های جدید آمادگی آن را داریم که تعداد دانشجویان را تا دو برابر افزایش دهیم و از کمک دامغانی های فرهیخته و خیر این شهرستان برای این موضوع استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 2هزار مسکن قدیمی در دامغان به ثبت رسیده که این موضوع ظرفیت بالقوه ای برای توسعه گردشگری در استان بوجود آورده و راه اندازی رشته های مربوط به رشته های گردشگری می تواند به درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی و استان کمک کند.

احمد همتی نماینده مردم سمنان نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس فواید بسیاری برای کشور داشته گفت: ایجاد این دانشگاه باعث رشد علمی کشور، جذب نخبگان و جلوگیری از فرار نخبگان از کشور شده است.

ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی مرهون تلاش های بی وقفه دکتر میرزاده است

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تبلور اقتصاد مقاومتی است گفت: اقتصاد مقاومتی به صورت عملی با شروع فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی تبلور یافت.

همتی افزود: ارتقا رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از 750 به 162 نشان از تلاش های بی وقفه دکتر میرزاده و همکاران ایشان دارد. البته حرکت به سمت صنعت باید در برنامه های این دانشگاه قرار بگیرد.

دکتر میرزاده نیز با قدردانی از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد در تاریخ مجلس بی سابقه بوده که 242 نفر از نمایندگان با امضای نامه ای حمایت خود را از توسعه تحصیلات تکمیلی و طرح بومی گزینی در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد خوشبختانه رابطه ما با مجلس بسیار خوب بوده و در سفرهای استانی با نمایندگان ملاقات داشته و از نظرات آنها برای پیشبرد برنامه ای دانشگاه استفاده می کنیم.

200

کد خبر: 692621

وب گردی

وب گردی