آمادگی 501 پایگاه امداد و نجات بین شهری جهت پوشش امدادی به زائران حسینی

سخنگوی سازمان امداد و نجات در غرفه ایسکانیوز در بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات به تشریح خدمات سازمان امداد و نجات در اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمصطفی مرتضوی درباره نحوه خدمات رسانی مراسم اربعین به ایسکانیوز گفت: هرسال با فرارسیدن ایام اربعین حسینی بسیاری از زائران حسینی از اقصی نقاط کشور جهت زیارت به کربلای معلی به مرزهای چزابه، شلمچه در استان خوزستان و مرز مهران در استان مهران مراجعه می کنند.

او ادامه داد:در این زمینه ممکن است زائران با مشکلات بسیاری از قبیل اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان مواجه شوند.در همین راستا جمعیت هلال احمر به منظور امداد رسانی به زائران با استفاده از ظرفیت های استانی و ستادی پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات درباره اهداف سازمان امداد و نجات در مراسم اربعین حسینی به ایسکانیوز گفت: از اهداف این سازمان می توان به ساماندهی نیروها و امکانات جهت ارائه خدمات شایسته به زائران، استفاده از توان و ظرفیت استان ها و مشارکت آن ها در خدمات رسانی به زوار اباعبدالله حسین(ع) ، حضور پر صلابت نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به زائران در کشور عراق و بالا بردن آمادگی جمعیت هلال احمر در پاسخگوئی به سوانح و حوادث احتمالی است.

او درباره مدت زمان این طرح گفت: این طرح به مدت 13 روز از پنجشنبه 20 آبان آغاز می شود و در روز سه شنبه 2 آذر ماه پایان می یابد.

مرتضوی درباره اقدامات سازمان امداد و نجات در مراسم اربعین گفت: در این زمینه سه قرارگاه مرکزی در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه ایجاد شده است این ستاد مرکزی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در سازمان امداد و نجات فعال شده است.

او ادامه داد: 25 دستگاه آمبولانس آماده عملیات در مرزهای استان ها مستقر هستند همچنین 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس به مرزهای خروجی مهران، شلمچه و چزابه اعزام شده و 3 دستگاه خودروی تیپ یک از استان های تهران، مازندران و اصفهان با امکان انتقال تصویر جهت استقرار در قرار گاه های مرزی پیش بینی شده است همچنین 5 فروند بالگرد آماده خدمت رسانی به زائران خواهندبود.

سخنگوی سازمان امداد و نجات از تعیین محل مناسب جهت برپایی بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: این بیمارستان ها با هماهنگی معاونت درمان و توانبخشی در مرز مهران تعیین مکان شده اند. 3 تیم 3 نفره به همراه 3 دستگاه خودرو ارتباطات تیپ 2 و تجهیزات انفرادی جهت برقراری ارتباطات در زمان بحران به کشور عراق اعزام شده اند.همچنین 17 تیم 12 نفره به کشور عراق اعزام شده اند تا در زمان بحران در قرارگاه های برون مرزی عملیات امدادی اضطراری انجام دهند.

او ادامه داد: در همین راستا هماهنگی های لازم جهت اعزام 6 دستگاه خودرو اتوبوس آمبولانس جهت استقرار در اماکن مورد نیاز به کشور عراق صورت گرفته است و 340 نفر نیروی امدادی و متخصص جهت پاسخگویی به سوانح احتمالی به کشور عراق اعزام شده اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به امکانات امدادی در استان های ایلام و خوزستان افزود: در این زمینه 79 پایگاه و پست موقت ، 72 آمبولانس، 22 خودروی نجات، 3 اتوبوس آمبولانس، 31 موتور سیکلت ، 9 خودروی عملیاتی و 5 بالگرد آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

او تاکید کرد: در این زمینه 501 پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور جهت پوشش امدادی جهت پوشش امدادی زائرین آمادگی کامل دارند و 80 پایگاه امداد و نجات بین شهری استان های معین در محور های مواصلاتی منتهی به استان ایلام و خوزستان در حالت آماده باش هستند همچنین تعداد نیروهای به کار گیری شده در این عملیات 6950 نفر است.

700/701

کد خبر: 692671

وب گردی

وب گردی