دیدار سفیر عراق با معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور دیدار و درخصوص شرایط برگزاری اربعین حسینی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در دیدار با راجح الموسوی سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با ابراز امیدواری برای استمرار روند بهبود سیاسی و امنیتی در کشور عراق گفت : تمهیدات اندیشیده شده در کشور عراق برای تسریع در صدور روادید قابل تقدیر است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی دولت و مردم عراق را میزبان اصلی همه زائرین برشمرد و ضمن اظهار رضایت از روند هماهنگی های مشترک و اقدامات دو کشور بر اساس تفاهمات صورت گرفته گفت: مشارکت مردم ایران برای اسکان ، تغذیه و سایر زائرین برای این است که در شرایط سخت کشور عراق ، باری از دوش مردم عراق برداشته شود.

وی گفت: افزایش دو برابر موکب ها در بحث اسکان و تغذیه زائرین به نسبت سال گذشته محقق شده به طوری که روزانه برای هر وعده تعداد 1 میلیون و 500 هزار تغذیه (صبحانه، ناهار و شام ) پیش پیش بینی شده است.

ذوالفقاری درخصوص ورود و خروج زائرین به کشور عراق گفت: هر چه بتوانیم تسهیلات بیشتری را برای زائرین فراهم کنیم، رفت‌وآمد قانونمندتری را هم برای اتباع خارجی و هم برای زائرین ایرانی خواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امسال برای اتباع افغانستانی پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است، گفت: کارهای انتظامی و امنیتی بیشتری برای ممانعت از خروج غیر قانونی افراد انجام شده و امیدواریم که امسال به نسبت سال گذشته شاهد نظم بیشتری در عزیمت و بازگشت زائرین باشیم.

وی درخصوص اتباع افغانی که مشکل صدور دفترچه آنها حل شده است، گفت : باید آمادگی لازم در مراکز صدور روادید وجود داشته باشد که به آنها نیز مجوزهای لازم قانونی برای تردد و سفر به عتبات عالیات بر اساس تفاهمات دو کشور داده شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تحقق سامانه‌ای جامع که اطلاعات افرادی که روادید دریافت می‌کنند در آن ثبت شود، بسیار به برنامه‌ریزی‌ها کمک خواهد کرد که ان شاءالله برای سال آتی، در برنامه قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشکر از اقدامات سفارت عراق مبنی بر افزایش دفاتر صدور روادید در کشور با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش مراجعه زائرین برای دریافت روادید طی روزهای آتی، خواستار استمرار همکاری‌ها برای تسریع صدور روادید شد.

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به نقش اساسی و مؤثر ایران در منطقه گفت: امام خمینی (ره) کرامت مردم ایران را حفظ کرد و ملتی که در راه امام راحل قدم بگذارد حتماً پیروز خواهد بود و مسیری که رهبر انقلاب پیش گرفته اند ادامه مسیر امام خمینی و مسیر روشنی است.

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیریت وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اربعین سال جاری گفت: دو کشور ایران و عراق در مسیر تاریخی با وجود موقعیت استراتژیک و یگانگی دینی قرار داشته و به این جهت برادر بوده و دارای جایگاه و روابط عمیقی می‌باشند و این تأثیر مثبتی بر روابط میان دو کشور و کل جهان دارد. ما مفتخریم که بخشی از این مسیر تاریخی باشیم.

الموسوی با اشاره به سخنان رئیس ستاد مرکزی اربعین مبنی بر تقویت استفاده بیشتر از مشارکت‌های مردمی در برگزاری مراسم گفت: این دوستی و برادری نقش بزرگی در موقعیت دو کشور دارد و انتظار می‌رود که امسال موفق‌تر از سال گذشته عمل کنیم.

راجح صابر عبود الموسوی از جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از برادران عراقی تشکر کرد و گفت: مردم و دستگاه‌های حکومتی عراق آمادگی استقبال از زائرین امام حسین (ع) را دارند و با توجه به شرایط کنونی عراق، برادران عراقی امنیت درونی و مرزها را تأمین می‌کنند.

302/300

کد خبر: 692872

وب گردی

وب گردی