لزوم آموزش «مهارت زندگی» به دانش‌آموزان/ آموزش مقابله با ناملایماتی‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان گفت: مهارت‌های زندگی باید در تمامی کلاس‌ها و دروس آموزش داده شود.

به گزارش ایسکانیوز، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی در مراسم معارفه خود گفت: من اعتقاد دارم باید یک کار رویکردی و مهم در وزارت آموزش و پرورش انجام شود و آن این است که باید یک نگاه رویکردی در مدیریت این وزارتخانه ایجاد کرد. اگر چه این نگاه و تصمیم کوتاه مدت نخواهد بود اما مهم است که در این راه گام برداریم و آیندگان نیز در این مسیر حرکت کنند تا این وزارتخانه به جایگاه خود دست پیدا کند.

او افزود: آموزش و پرورش گسترده و پیچیده است و دچار دردهای مزمن شده به گونه‌ای که افراد درون سازمانی و برون سازمانی بر آن انتقاد دارند و نگاه انتقادین علیه همه چیز و همه در آموزش و پرورش حاکم است و ضروری است که یک بینشی در این زمینه ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محور تحول و توسعه است، گفت: اگر ما بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم باید تمام فکر خود را به تحول و توسعه سوق دهیم. اگر این نگاه را داشته باشیم تمام مسائل آموزش و پرورش حل خواهد شد.

دانش آشتیانی با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان افزود: آموزش مهارت‌های زندگی باید در تمامی کلاس‌ها و دروس اتفاق بیفتد و این گونه نیست که با گنجاندن مهارت‌های لازم در یک کتاب به دانش‌آموزان آموزش داده شود و از طرفی باید هدف اصلی معلمان ما فراهم آوردن محیطی مناسب برای آموزش مهارت زندگی دانش‌آموزان در مدارس باشد. در محور توسعه اقتصاددانان عنوان کرده‌اند توسعه در ایران اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه وزارت آموزش و پرورش آن از این وضعیت نجات یابد و جالب‌تر اینکه در نظام آموزش و پرورش باید مساله مهارت زندگی را در دبستان و مقاطع ابتدایی آغاز کنیم.

دانش‌آشتیانی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در اجرای آموزش مهارت‌های زندگی مقاطع ابتدایی است، گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که کنکور بلای بزرگ نظام آموزشی و خانواده‌ها شده است و هر گاه بخواهیم در مسیر تحول حرکت کنیم دغدغه کنکور این اجازه را به ما نمی‌دهد و از طرفی نیز بازار سیاهی برای این مساله ایجاد شده است و من به شدت از اینکه می‌بینم حتی در دبستان کتاب‌های کنکور توزیع می‌شود رنج می‌برم زیرا فشار زیادی به دانش‌آموزان و اولیا وارد می‌کنند.

او با بیان اینکه توان مقابله با ناملایمت‌ها باید در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود، گفت: اگر این توانایی به خوبی در مدارس به دانش‌آموزان تعلیم داده شود ما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود زیرا کودکان می‌آموزند که چگونه با ناملایمت‌هایی که پیش‌رو دارند، رفتار کنند.

منبع:آنا

700/705

کد خبر: 693148

وب گردی

وب گردی