روابط ایران و لبنان مستحکم تر از گذشته

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان را به عنوان نخستین سفر مسئولان عالی رتبه خارجی پس از تحولات سیاسی به لبنان ، را می توان به معنای حمایت جدی ایران از تحولات اخیر این کشور تعبیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به کشور لبنان، گفت: جمهوری اسلامی طی دهه های گذشته همواره حامی مردم لبنان بوده و برای کمک به مسئولان این کشور برای حل مشکلات لبنان تلاش کرده است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر روابط و ارتباطات ایران با گروه های سیاسی لبنان از جمله حزب الله بسیار ویژه و مهم است و سفر وزیر امور خارجه در راستای تقویت این روابط انجام می شود.

وی افزود: سفر ظریف به لبنان پس از تحولات اخیر در عرصه سیاسی این کشور صورت می گیرد و این سفر پس از کش و قوس های فراوان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان دارای پیامها و ابعاد بسیاری است.

صفاری نطنزی ادامه داد: به طور حتم با انتخاب میشل عون در لبنان، روابط ایران و لبنان بسیار مستحکم تر خواهد بود و سفر وزیر امور خارجه کشورمان را به عنوان نخستین سفر مسئولان عالی رتبه خارجی پس از تحولات سیاسی به لبنان ، را می توان به معنای حمایت جدی ایران از این کشور تعبیر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خانه ملت، گفت: قطعا با سفر وزیر امور خارجه به لبنان، روابط آتی ایران و لبنان بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور دیدار با مقامات عالی‌رتبه و شخصیت‌های سیاسی برجسته لبنان و رایزنی‌های دوجانبه به بیروت سفر کرد.

302/300

کد خبر: 693333

وب گردی

وب گردی