مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اعلام این خبر که اعطای 5000 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان به مناسبت هفته جوان آغاز شده است اظهار کرد:‌ امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری را در این یک هفته تحت پوشش ببریم. عمدتا اعتبار مربوط به اعطای این کمک هزینه با سرانه دو میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی در استان های مختلف تامین شده و بلاعوض است.

به گزارش ایسکانیوز رضا نوروزی جعفری به اعلام برنامه‌های این نهاد در هفته جوان پرداخت و با بیان اینکه کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومان، گروه‌های فقیر و ناتوان را تحت پوشش قرار می‌دهد که عمدتا سالمندان، زنان سرپرست خانوار و افراد از کارافتاده هستند گفت: بخشی از این خانواده‌ها دارای فرزندان نوجوان و جوان هستند که کمیته امداد برنامه‌های ویژه‌ای برای آنها دارد.

وی ادامه داد: حضور جوانان در خانواده‌های فقیر از دو منظر قابل توجه است . نخست آنکه این شخص جوان که در یک خانواده فقیر قرار گرفته باید توانمند شود. هدف کمیته امداد در توانمندسازی این فرد این است که فقر در این خانواده موروثی نشود و بتوان از انتقال فقر به جوانی که می‌خواهد وارد اجتماع شود جلوگیری کند.

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برنامه‌های توانمندسازی فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در ابعاد گوناگون فرهنگی تحصیلی،‌ اجتماعی و اشتغال دنبال می‌شود اظهار کرد: مصداق بارز توانمندسازی اجتماعی به این فرزندان ارائه تسهیلات مربوط به ازدواج است. در حوزه اقتصادی نیز مهارت آموزی و اشتغال در اولویت قرار دارد.

نوروزی ادامه داد: از منظر دیگر جوان در یک خانواده فقیر می‌تواند به عنوان یک عنصر تسهیل کننده و تکمیل‌کننده توانمندشدن و خودکفایی خانواده خود عمل کند. در خانواده‌ای که پدر از کار افتاده یا مادر سالمند است فرد جوان می‌تواند علاوه بر حفظ استقلال خود با ایجاد اشتغال خانواده‌اش را نیز از مشکلات برهاند و وارد فضای توانمندی شود.

وی در ادامه به برنامه‌های ویژه دختران و پسران جوان تحت پوشش امداد پرداخت و گفت: در حوزه حمایت‌های اجتماعی برنامه‌های ویژه ما براساس جنسیت و شرایط فرهنگی و خانوادگی طرح ریزی شده‌اند البته عموما بر توانمندسازی اجتماعی دختران تمرکز داریم.

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دختران برخلاف پسران که پس از رسیدن به سن کار از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند، تا زمانی که در حال تحصیل هستند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند اظهار کرد:‌ همه تلاش ما این است که ازدواج دخترانمان را در سنین جوانی تسهیل کنیم.

نوروزی افزود: 600 هزار دختر در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد هستند که با هدف تحقق شعار "ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار" برای آنها حرکت می‌کنیم و برنامه‌هایی از قبیل آموزش مهارت های زندگی، و مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج را برای آنها ترتیب داده‌ایم.

پرداخت سالانه کمک هزینه تهیه جهیزیه به 60 تا 65 هزار نفربا سرانه حداقل دو میلیون تومان

وی افزود: سالانه به 60 تا 65 هزار نفر کمک هزینه تهیه جهیزیه با سرانه حداقل دو میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که امید است با کمک دولت و مردم و خیرین بتوانیم اثربخشی این خدمت را از نظر کیفی و کمی بالا ببریم.

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه به علت محدویت منابع مالی عده‌ای کمک هزینه تهیه جهیزیه‌شان را دیرتر دریافت می‌کنند اظهار کرد: هر سال 20 هزار نفر را برای ارائه خدمت پشت نوبت داریم.

اعطای 5000 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان به مناسبت هفته جوان

نوروزی در ادامه ضمن اعلام این خبر که اعطای 5000 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان به مناسبت هفته جوان اظهار کرد:‌ امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری را در این یک هفته تحت پوشش ببریم.

به گفته وی، عمدتا اعتبار مربوط به اعطای این کمک هزینه با سرانه دو میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی در استان های مختلف تامین شده و بلاعوض است.

وی افزود: مردم می‌توانند برای اعطای کمک‌های خود در زمینه تامین کمک هزینه خرید جهیزیه نوعروسان جوان تحت پوشش امداد به دفاتر کمیته امداد مراجعه کرده و یا سایر روش‌های اعطای کمک‌های خود از قبیل پرداخت اینترنتی یا بانکی را انتخاب کنند.

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این مبلغ چندان قابل توجه نیست و اثربخشی بالایی ندارد و امید است با کمک‌های مردمی مبلغ آن افزایش یابد اظهار کرد: این خانواده‌ها می‌توانند تا مبلغ دو میلیون تومان نیز وام برای خرید جهیزیه از کمیته امداد دریافت کنند و تا سقف دو میلیون تومان از فروشگاه‌های تعیین شده خرید کنند.
کد خبر: 6943

وب گردی

وب گردی