موگرینی بر تعهد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام تاکید کرد

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه دومین دور گفت و گوهای ایران و اتحادیه اروپا بر تعهد این اتحادیه در اجرای کامل برجام و ضرورت پایبند بودن تمامی طرف ها به اجرای این توافق تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، دومین دور گفت و گوهای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا به ریاست مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.
در این دور از گفت وگوها که با حضور هیات های همراه برگزار شد،محدوده وسیعی از همکاری ها در حوزه های اقتصادی، تجاری، بانکی، انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، آموزشی، علمی و پژوهشی، بهداشتی، پناهندگان و مهاجرین، مواد مخدر، بلایای طبیعی مورد بحث قرار گرفت و در خصوص اجرای توافقات فی مابین در این حوزه ها تصمیم گیری شد.
طرفین همچنین در ارتباط با مسایل و تحولات بین المللی و منطقه ای و بخصوص سوریه، عراق، یمن و افغانستان به تبادل نظر پرداختند. بخشی از گفتگوها نیز به تبادل نظر مقدماتی در مورد مسایل حقوق بشری اختصاص داشت.
روانچی در حاشیه این دور از گفت وگوها همچنین با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و در خصوص مسایل و تحولات در روابط دوجانبه و منطقه ای به تبادل نظر پرداخت.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار بر تعهد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام و ضرورت پایبند بودن تمامی طرف ها به اجرای این توافق تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، تخت روانچی همچنین در سفر خود به بروکسل طی دو ملاقات جداگانه با المار بروک رییس کمیته روابط خارجی و پیتلا رییس گروه سوسیال دموکرات های پارلمان اروپا در خصوص روابط دوجانبه و مسایل و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.
در این دیدارها همچنین در مورد ارتقای ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا تبادل نظر کردند.
دور بعدی گفت وگوهای بلند پایه ظرف 6 ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد. دور اول این گفت وگوها به ریاست روانچی و اشمید در اوایل سال جاری میلادی در تهران برگزار شد.

303/300

کد خبر: 703826

وب گردی

وب گردی