توافقنامه برجام بدون هزینه باعث مطرح‌شدن جمهوری‌اسلامی در سطح بین‌الملل شد/ صداقت ۱+۵ در اجرای برجام صفر است

نماینده مردم لنجان در مجلس معتقد است برجام خسارت‌ها و فوایدی برای ما داشت که مطرح شدن جمهوری اسلامی ازجمله فواید آن و عدم همکاری ۱+۵ برای تحقق برخی بندها ازجمله خسارت‌های آن است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن کوهکن در خصوص نحوه اجرای برجام ازسوی جمهوری اسلامی و گروه 1+5 گفت: وقتی تفاهمی در سطح کلان درخصوص برجام پذیرفته شده و به نفع نظام بوده به این مفهوم نیست که اگر جزئیات اقدامات را به صورت مستقل بررسی کنیم در آن سود و منفعت باشد لذا باید نتیجه به صورت نهایی سنجیده شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برجام سه بعد دارد، عنوان کرد: یک منظر این است که آیا در این مدت گروه 1+5 صداقت خود را نشان داد یا نه که نمره آنها در این زمینه صفر است و این ما بودیم که با صداقت به تعهدات خود عمل کردیم.

وی افزود: از طرف دیگر کشورهای دنیا امروز هزینه های سنگینی می کنند تا در عرصه سیاسی حذف نشده یا مطرح باقی بمانند که اگر با این دید به برجام نگاه کنیم توانسته ایم بدون هزینه این بخش را کسب کنیم و متضرر نشده ایم.

کوهکن در ادامه به فعالیت های تخصصی سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و یادآور شد: این سازمان بر اساس تعهدات و مدیریت برنامه های خود، درخصوص صنعت هسته ای کشور عمل می کند و قضاوت کلی و کلان در این خصوص مستلزم داشتن اطلاعات جامع و کارشناسی است که باید طبق برجام هم عمل کنیم و به تعهدات پایبند باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت خاطرنشان کرد: با این حال باید برجام را به نوعی مدیریت کنیم که فرصت ها را بیشتر کرده و خسارت های آن را کمتر کنیم.

300/302

کد خبر: 705092

وب گردی

وب گردی