پروانه مافی: دکتر میرزاده تعامل مناسبی با فراکسیون دانشگاه آزاد و نمایندگان مجلس داشته است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه خوشبختانه دکتر میرزاده، تاکنون تعامل مناسبی با فراکسیون و نمایندگان داشته، گفت: به نظر می رسد که انشالله تعامل میان مجلس و آقای میرزاده مسایل مهم مردم و دانشگاه را به صورت دو طرفه بتواند حل کند.

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با دیدار فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: جلسه خوبی بود گزارشاتی راجع به فعالیت ها، نقاط قوت و ضعف دانشگاه مطرح شد و صحبت های آیت الله هاشمی هم در راستای تقویت نقاط ضعف و چالش ها بود که بسیار مفید و موثر بود.

وی با بیان این که تعامل دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون خوب و مناسب بوده است، ادامه داد: فراکسیون تشکیل شده از جمعیت مناسبی حدود 60-70 نفر از نمایندگان مجلس است که با اقبال مناسبی روبرو شده است.

مافی افزود: خوشبختانه آقای میرزاده، آقای عسکری و کسانی که در این راه هستند تاکنون تعامل مناسبی با فراکسیون و نمایندگان داشتند. به نظر می رسد که انشالله تعامل میان مجلس و آقای میرزاده مسایل مهم مردم و دانشگاه را به صورت دو طرفه بتواند حل کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران در رابطه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان، گفت: آغاز شروع به کار دانشگاه آزاد زمانی بود که با انبوهی از دانش آموزان فارغ التحصیل دوران دبیرستان مواجه شد که آماده بودند دانشگاه بروند. دانشگاه های دولتی ظرفیت پذیرش همه آنها را نداشتند و در این زمان دانشگاه آزاد آمد و با طرح و بحث خود این مشکل و معضل را در زمانی که مطرح بود کاملا حل کرد؛ مشکلات بخش عظیمی از دانشجویانی که می خواستند خارج از کشور درس بخوانند و کلی ارز با خود از کشور ببرند و همچنین دوری از خانواده، مشکلات فرهنگی، بهداشت و روانی اینها تماما جزوی از مشکلات و مسایلی است که در پی داشت.

مافی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد شعب متعدد در شهرستان ها و حتی نقاط دوردست باعث شد تا استعدادهایی که علاقه مند به تحقیق بودند و در این فرآیند می خواستند به نقطه رشد برسند حداقل از فکر خروج از کشور خارج بشوند و توانستند در شرایط مناسبتری در کنار خانواده های خودشان در شهرهای مختلف تحصیل شان را ادامه دهند.

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی توانست در بخش های مختلف اساتید و نخبگان خوبی تربیت کند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توانست با تربیت نخبگان در این بخش نقش کاملا مناسبی را داشته باشد و یکی از دانشگاه های بزرگ جهان باشد که می تواند به دانشگاه های دولتی مهم در دنیا طعنه بزند.

وی در پایان گفت: به نظرم دانشگاه آزاد اسلامی راه مناسبی را پیش و تلاش خوبی داشته است که انشالله در ادامه تلاشش به بخش اشتغال، صنعت و کارآفرینی کشور گره بخورد تا عزیزانی که در این بخش های مختلف دانشگاه آزاد تحصیل کرده اند بتوانند در بخش های اشتغال هم کشور را به بهره برداری از یافته هایی که خودشان داشتند برسانند.

302/300

کد خبر: 705959

وب گردی

وب گردی