برپایی چادر سلامت توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از برپایی چادر سلامت توسط دانشجویان این واحد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد احسان نوربخش بروجردیان از برپایی چادر سلامت توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خبر داد و به ایسکانیوز گفت: به مناسبت شصت و نهمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان ،اعضای کانون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد همدان به دانشجویان جدید الورود نحوه برپایی چادر های سلامت را آموزش دادند.

وی ادامه داد: هدف از برپایی چادرهای سلامت در درجه اول آموزش نحوه بر پا کردن چادر سلامت به دانشجویان بود.همچنین به برخی از دانشجویان ، اساتید و کارکنان نحوه گرفتن فشار خون و کمک های اولیه مورد نیاز آموزش داده شد.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: از زمان برپایی این چادر ها تعداد بسیاری از افراد به دانشجویان مراجعه کرده تا خدمات امدادی لازم را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که در چادرها به انجام خدمات امدادی مشغولند به نحوه احیا کردن (cpr) مسلط هستند که شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و مغز در فردی که هوشیاری خود را از دست داده، انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا گردش خون و تنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خود به خودی بیمار برقرار شود.

نوربخش در این باره گفت: در این زمینه شایان توجه است که ایست قلبی- تنفسی بی گمان یکی از خطرناک ترین وضعیت هایی است که نیاز به اقدام فوری دارد تا بتوان زندگی فرد را حفظ و از ضایعات جبران ناپذیر اندام های حیاتی بدن پیشگیری کرد. اقداماتی که در زمینه احیای سی پی آر انجام می شود، بر اساس پروتکل‌های خاصی صورت می‌گیرد و لازم است فردی که در چادرها به عنوان امدادگر حضور دارد دانش و مهارت لازم را داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به عنوان عضوی از سازمان هلال احمر وظیفه دارد تمامی تلاش خود را جهت خدمت رسانی به افراد جامعه انجام دهد.

700/701

کد خبر: 706048

وب گردی

وب گردی