برنامه ریزی برای ایجاد ۳۰۰ خوابگاه دانشجویی در برنامه ششم

دکتر فرهادی گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه با تمهیداتی که اتخاذ شده بتوانیم به صورت مشارکتی اقدام به احداث خوابگاه کنیم که در این راستا ایجاد ۳۰۰ خوابگاه برنامه ریزی شده است وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه امسال به بحث تحقیقات و پژوهش و تامین تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاههای کشور اختصاص یافته که متاسفانه تاکنون این مبلغ تخصیص پیدا نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز،محمد فرهادی امروز در سفر به کردستان در جمع هیات رئیسه دانشگاه کردستان اظهار کرد: باید رشته‌های مهارتی و آموزش‌های مهارتی در دانشگاه کردستان ایجاد شود و این مسئله یکی از اولویت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۷ هزار نفر ورودی در رشته‌های کاردانی و مهارتی جذب دانشگاه‌ها شدند، افزود: این ظرفیت بسیار کم است و یک ضعف محسوب می شود که باید اصلاح شود. وزیر علوم عنوان کرد: باید توان و تلاش را بر تقویت دانشکده‌های واقع در دانشگاه کردستان و این دانشگاه را به مرکز جامع تبدیل کرد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه و تدوین سند امایش آموزش عالی کشورمان، اعلام کرد: در این طرح کشور به ۱۰ منطقه آموزشی تقسیم شده است. فرهادی ادامه داد: توسعه دانشگاه کردستان نیز باید در چارچوب طرح آمایش صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نسبت دانشجو به استاد در کشور ۲۷ به یک است، عنوان کرد: این نسبت در دانشگاه کردستان ۲۹ به یک است که مطلوب نیست و باید بهتر شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نسبت دانشجو به استاد ۲۲ به یک مصوب شده است. وزیر علوم به مسئله کمبود خوابگاه دانشجویی اشاره و ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه با بودجه دولتی ممنوع شد و به همین دلیل وزارتخانه در این حوزه نمی‌توانست اقدامی کند.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه با تمهیداتی که اتخاذ شده پیش‌بینی شده به صورت مشارکتی اقدام به احداث خوابگاه کنیم که در این راستا برنامه‌ریزی ایجاد ۳۰۰ خوابگاه را کرده‌ایم.

وزیر علوم همچنین اعلام کرد: ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه امسال به بحث تحقیقات و پژوهش و تامین تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه‌های کشور اختصاص یافته که متأسفانه تاکنون این مبلغ تخصیص پیدا نکرده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره فعالیت ۵۰ بنیاد خیریه علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: همچنین صندوق خیریه قرض الحسنه پبامبر اعظم ایجاده شده است که امیدواریم در استان کردستان هم راه‌اندازی شود.

گفتنی است دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و مهندس ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزیر علوم را در این سفر همراهی می کنند.

منبع: صندوق رفاه دانشجویان

204/200

کد خبر: 706229

وب گردی

وب گردی