انزوای آمریکا بعد از برجام

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر زمانی آمریکا راه خود را در اجرای برجام از اتحادیه اروپا جدا کند، ما مسیری که داشته‌ایم با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم و ارتباط خود را خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود پزشکیان در خصوص این موضوع که آیا ممکن است اتحادیه اروپا به خاطر بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، راه خود را از این کشور جدا کند یا خیر، گفت: آمریکایی ها تا کنون سعی داشتند جمهوری اسلامی را به انزوا بکشانند و تصور می کردند تصویب برجام راهی به سوی این هدف باشد اما امروز خود آمریکایی ها منزوی شده اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر زمانی آمریکا راه خود را در اجرای برجام از اتحادیه اروپا جدا کند، ما مسیری که داشته ایم را با اروپایی ها ادامه می‌دهیم و ارتباط خود را خواهیم داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه در روند اجرای برجام هرکس کار خود را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که آمریکایی ها تعهدی در برجام نسبت به کشورهای دیگر ندارند پرداخت غرامت هم در صورت جدایی برای آنها قید نشده است، با این حال جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس منافع ملی خود رفتار متقابلی خواهد داشت.

302/300

کد خبر: 707124

وب گردی

وب گردی