تسلط نیروهای عراق بر ارتفاعات جنوبی موصل

همزمان با تشدید درگیری‌ها میان داعش و نیروهای عراقی در شرق موصل و پیشروی نیروهای پلیس فدرال عراق در محور جنوبی، نیروهای حشد شعبی نیز در چارچوب مرحله چهارم عملیات خود در غرب موصل شهرستان تلعفر را به طور کامل محاصره کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهایش کنترل تل نص، تل ناصر، تل السمن، تل واعی، تل الهشیم و تل الذهب را در جنوب موصل در دست گرفته‌اند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز توانستند وارد محله الزهور در ساحل چپ در شرق موصل شوند و کنترل مسجد و کلینیکی در این محله را در دست بگیرند.

به گفته منابع نظامی عراقی، درگیری‌های شدید میان نیروهای مبارزه با تروریسم و داعش در شرق موصل رخ داده و این نیروها برای کنترل آخرین محله در این محور تلاش می‌کنند.

به گفته این منابع، داعش از طریق بمباران مناطق مسکونی با موشک‌ها و خمپاره مقاومت سختی از خود نشان داده است.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف آمریکا پلی روی رود دجله در شهر موصل را منهدم کردند که موجب محدود شدن حرکت تروریست‌های داعش بین محله‌های غربی و شرقی شهر شده است.

ائتلاف آمریکا تاکنون چهار پل را برای ایجاد موانع در حرکت داعشی‌ها و انتقال تجهیزات در موصل منهدم کرده است.

البته برخی نهادهای امدادرسان نیز نگران این هستند که انهدام این پل‌ها حرکت آوارگان را با مشکل مواجه کند. پنج پل روی رود دجله وجود دارد که داعش این پل‌ها را بمب‌گذاری کرده بود.

از سوی دیگر حشد شعبی عراق در مرحله چهارم عملیات آزادی غرب موصل توانست تروریست‌های داعش را در شهر تلعفر محاصره و خطوط امدادرسانی داعش به این شهر را قطع کند.

به گفته منابع عراقی، حشد شعبی به شهر تلعفر حمله کرده و وارد درگیری‌هایی با داعش در روستای عین الحصان در غرب این شهر و جاده بین تلعفر و سنجار شده است.

شهرستان تلعفر صحنه بمباران هوایی شدید است. به گفته منابع در حملات جنگنده‌های ائتلاف به برخی محله‌های تلعفر ۱۵ تن کشته و ۳۳ تن زخمی شدند. ساکنان تلعفر نیز خواهان توقف بمباران و ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج از این شهرستان شده‌اند.

علاوه بر این نیروهای عراقی به خارج کردن غیرنظامیان از منطقه کوکجلی (گوگجلی) در شرق موصل ادامه می‌دهند.

با ادامه عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی موصل، این نیروها با سختی‌هایی در تأمین امنیت محله‌هایی که کنترل آن را در دست گرفته‌اند، مواجهند که دلیل آن ادامه انفجارها، حملات خمپاره‌ای و موشکی و استفاده داعش از تک تیراندازها و گروگان گرفتن غیرنظامیان است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 707127

وب گردی

وب گردی