پیکان - پرسپولیس؛ تقابل حساس پروفسور و آقا معلم

دو تیم پیکان و پرسپولیس فردا (4 آذر ماه) از ساعت 15:15 در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، تیم‌های فوتبال پیکان و پرسپولیس در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 15:15 فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس که به واسطه حضور نداشتن در جام حذفی تعطیلاتی ۲۷ روزه را پشت سر گذاشته است فردا دوباره باید برای حفظ صدرنشینی به تلاش خود ادامه دهد.

پیکان و پرسپولیس از جمله تیم های موفق این فصل بودند. هر دو تیم هفته دهم را با موفقیت به پایان رساندند. پرسپولیس با گل دقایق پایانی‌اش نفت آبادان را شکست داد و صدر جدول را حفظ کرد، پیکان هم یک برد خیره کننده در تبریز را جشن گرفت.پیکان البته در این مدت حذفی باورنکردنی در جام حذفی را تجربه کرده است، دقیقا مثل پرسپولیس.

** شرایط دو تیم در جدول لیگ برتر:

به هر حال بازی فردا که در ورزشگاه شهدای شهر قدس انجام می شود برای دو تیم اهمیت زیادی دارد. پرسپولیس نفس تراکتورسازی را پشت سر خود حس می کند و یک لغزش به معنای از دست دادن صدر جدول است. در سوی دیگر پیکان برای اولین بار در این فصل موفق شده خود را تا رده چهارم بالا بکشد و به دنبال حفظ این جایگاه ارزشمند است.

تقابل مجید جلالی و برانکو هم از نکات جالب این بازی است. جلالی زمانی منتقد برانکو بود، جالب اینکه برانکو در این یک سال و نیم نتوانسته جلالی را شکست دهد.

پرسپولیس برای بازی فردا چند غایب هم دارد، علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه از ناحیه دست مصدوم‌اند و قطعا بازی نمی‌کنند. رامین رضاییان هم در روزهای قبل با سرماخوردگی دسته و پنجه نرم می کرده و احتمال بازی نکردنش وجود دارد.

در جمع پیکانی ها تقابل چند استقلالی سابق با پرسپولیس می توانست جذاب باشد اما آرش برهانی در بازی فردا حضور نخواهد داشت.

** برسی تقابل های گذسته:

این دیدار در حالی است که بررسی نتایج دیدارهای گذشته این دو تیم از برتری قاطع سرخپوشان حکایت دارد. دو تیم فوتبال پرسپولیس و پیکان تا پیش از این 28 بار در لیگ برتر و جام حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که 18 دیدار با پیروزی سرخپوشان به پایان رسید و پیکانی‌ها تنها 6 بار موفق به پیروزی شدند و 4 دیدار هم با تساوی دو تیم به پایان رسید. پرسپولیسی‌ها در این 28 بازی موفق شدند 47 بار دروازه پیکان را باز کنند و 25 گل نیز دریافت کرده‌اند.

آخرین دیدار دوتیم به 21 شهریور 94 باز می‌گردد که در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی و در ورزشگاه آزادی برگزار شد که پرسپولیس با تک گل مهدی طارمی توانست با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد و راهی مرحله بعد شود.

** تیم داوری:

اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمدی – مهدی الوندی – سیدرضا مهدوی – ناظر: مسعود فلاح

** گلزنان برتر:

پیکان: گادوین منشا 5 گل / مزتضی آقاخان 3 گل

پرسپولیس: مهدی طارمی 5 گل / کمال کامیابی نیا، وحید امیری 2 گل

** بهترین بازیکنان:

امیر حسین صادقی از پیکان با امتیاز 2.80

سیدجلال حسینی از پرسپولیس با امتیاز 2.55

** آخرین نتایج در لیگ:

ماشین سازی یک- پیکان ۴، پرسپولیس یک- صنعت نفت آبادان صفر.

** مصاحبه سرمربیان قبل از مسابقه:

مجید جلالی: دلیل غیبت برهانی در این دیدار عدم آمادگی روحی است/ نیازی نیست مقابل پرسپولیس کنار زمین بایستم. (برای خواندن مصاحبه کامل، اینجا کلیک کنید).

برانکو ایوانکوویچ: بیرانوند دنبال استراحت یا کم‌کاری نبود/ رضاییان باید صبر کند تا در آینده ببینیم چه می‌شود!(برای خواندن مصاحبه کامل، اینجا کلیک کنید).

** ترکیب احتمالی دو تیم:

پیکان:رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، هادیسون، مهدی شیری، آرمان راستین، صادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی، ماهان رحمانی، مرتضی آقاخان، سجاد عاشوری و گادوین منشا / سرمربی: مجید جلالی

پرسپولیس: بوژیدار رادشوویچ، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، علی علیپور، وحید امیری، مهدی طارمی و محسن مسلمان/ سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

602/101

کد خبر: 707344

وب گردی

وب گردی