روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در غنا آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز بیش از پانزده میلیون واجد شرایط رای دادن در غنا برای انتخاب رییس جمهور آینده و نمایندگان مجلس در این کشور غرب آفریقا به پای صندوق های آرا دعوت شدند.

به گزارش فرانس 24، هنوز گزارشی درباره میزان مشارکت مردم منتشر نشده است. در صورتی که یکی از هفت نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری بیش از پنجاه درصد آرا را به دست نیاورد دور دوم در همین ماه دسامبر برگزار خواهد شد. جان درامانی ماهاما رییس جمهور فعلی و نانا اکوفو آدو، از حزب میهنی جدید، اپوزیسیون، اصلی ترین رقبا هستند. در انتخابات سال 2012 آکوافو آدو دوم شده بود و این سومین بار است که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد می شود.

در سراسر کشور هویت رای دهندگان بر اساس اثر انگشت احراز می شود. این رویه از زمان انتخابات 2012 برقرار شده است. برای بسیاری از مردم غنا این انتخابات به منزله امیدی برای تغییرات است. برای مردم غنا اشتغال زایی و رشد اقتصادی باید اولویت های اصلی رییس جمهور آینده باشد. غنا از سه سال قبل با بحران اقتصادی روبروست.

این انتخابات پرتنش ترین انتخابات ملی در غنا در سالهای اخیر بوده است که در جریان درگیری های مرتبط با آن، روز دوشنبه یک طرفدار حزب میهنی جدید، حزب مخالف، کشته شد. اما روز چهارشنبه فضای انتخابات آرام بود.

غنا با حدود بیست و شش میلیون نفر جمعیت از جمله دموکراتیک ترین کشورهای غرب آفریقا محسوب می شود و به عنوان دومین تولید کننده و صادرکننده کاکائو در جهان در سال های اخیر با استخراج و صادرات نفت به باشگاه کشورهای نفتی دنیا نیز پیوسته است.

کد خبر: 710993

وب گردی

وب گردی