بازتاب امضای قرارداد میان ایران و غول نفتی شِل در رسانه های پاکستان

امضای قرارداد میان ایران و شرکت نفتی انگلیسی-هلندی 'شِل' که روز گذشته در قالب یک تفاهمنامه نفتی برای توسعه سه میدان نفتی و گازی امضا شد، در برخی روزنامه های روز پنجشنبه پاکستان بازتاب داشت.

به گزارش ایسکانیوز، رسانه های پاکستان معمولا با حساسیت ویژه ای خبرهای مربوط به حوزه انرژی ایران به ویژه خبرهای مربوط به گاز را دنبال می کنند و بارها درقالب اخبار، گزارش ها و یا مصاحبه های مختلف، خطالب به دولت اسلام آباد اعلام کرده اند که تعلل در اجرای قرارداد خط لوله گاز ایران-پاکستان به صلاح این کشور نیست.
روزنامه های انگلیسی زبان 'داون'، 'نیوز' و 'بیزنس رکوردر' روز پنجشنبه به نقل از برخی خبرگزاری های خارجی نوشتند که ایران یک قرارداد اولیه با شرکت شِل امضا کرده که براساس آن، قرار است این شرکت اروپایی در بخش توسعه میدان های نفتی و گازی ایران فعال شود.
براساس این گزارش ها، به موجب این قرارداد، شرکت شِل علاوه بر فعالیت در حوزه های نفتی آزادگان و یادآوران در جنوب غربی ایران، در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی در آب های نزدیک به جزیره گیش در خلیج فارس نیز فعالیت خواهد کرد.
یکی از مسئولان عالی رتبه شرکت شِل گفته است که این قرارداد فصل تازه ای را در فعالیت های این شرکت انگلیسی-هلندی در ایران آغاز خواهد کرد.
براساس این گزارش ها، وزارت نفت ایران اعلام کرده است که سرمایه گذاری خارجی و نیز تخصص برخی شرکت های خارجی، برای توسعه بخش انرژی ایران لازم است.
ماه گذشته نیز شرکت توتال فرانسه قرارداد اولیه به ارزش حدود پنج میلیارد دلار برای توسعه یکی از میدان گازی پارس جنوبی در آبهای جنوبی ایران امضا کرد که بعد از لغو تحریم ها، اولین قرارداد امضا شده میان ایران و یک شرکت خارجی در حوزه فعالیت های مربوط به توسعه در بخش انرژی ایران محسوب می شود.

602/101

کد خبر: 711037

وب گردی

وب گردی