هواپیمایی قزاقستان از فهرست سیاه اتحادیه اروپایی خارج شد

کمیسیون اروپایی در بخش کنترل حوزه حمل‌ونقل هوایی، با اعلام خروج شرکت‌های هواپیمایی قزاقستان از فهرست سیاه خود، شرکت‌های ایرانی، عراقی و سوری را در این فهرست جایگزین کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از «کازینفروم»، روز گذشته کمیسیون اروپایی بخش کنترل حوزه استانداردهای حمل‌نقل شرکت‌های هواپیمایی، از تجدیدنظر و خروج شرکت‌های هواپیمایی قزاقستان از لیست سیاه این اتحادیه خبر داد.

به گفته «ویالتا بولس» مسئول رسیدگی به بخش مذکور در کمیسیون اروپا، جابه‌جایی شرکت‌های هواپیمایی قزاقستان در فهرست سیاه با برخی کشورهای دیگر صورت گرفته است.

وی در این رابطه اظهار داشت: باعث خوشحالی است که بعد چندین سال همکاری و ارائه کمک فنی از طرف اتحادیه اروپایی، می‌توانیم محدودیت‌های پرواز در آسمان اروپا را از شرکت‌های هواپیمایی قزاقستان برداریم.

بولس در خصوص الگوبرداری دیگر کشورهایی که در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار دارند نیز افزود: مدل همکاری اقتصادی قزاقستان با این اتحادیه عامل اصلی برداشتن این کشور از لیست مذکور است.

گفتنی است که در فهرست سیاه اتحادیه اروپایی، 193 شرکت هواپیمایی از 18 کشور جهان از جمله افغانستان و قرقیزستان قرار دارند.

601

کد خبر: 711180

وب گردی

وب گردی