نوبخت بودجه را در فراکسیون مستقلین ولایی تشریح کرد

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری در فراکسیون مستقلین ولایی گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه ویژگی های بودجه را در این فراکسیون تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تشریح جلسه امروز این فراکسیون که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: وی در این جلسه گفت که بودجه سال آینده یک هزارو 85 هزار میلیارد تومان توسط دولت‌ها و شرکت‌ها هزینه خواهدشد که این موضوع با رشد 10.8 درصدی روبه رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده در مقایسه با تورم، نه انقباضی و نه انبساطی است افزود: دخل و خرج دولت 371 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، که از این میزان 51 هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی و 320 هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی است.
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: 160 هزار میلیارد تومان مالیات‌ها به اضافه حقوق گمرکی، 110 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و الباقی سهام کارخا‌نه ها به اضافه اوراق مشارکت است و 27 هزار و پانصد میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت ، اسناد خزانه و صکوک بدست خواهد آمد.
وی درباره هزینه های دولت در بودجه 96 نیز تصریح کرد: 21 هزار میلیارد تومان برای پرداخت سود سررسید اوراق مشارکت، اسناد خزانه و صکوک در نظر گرفته شده است و دولت درباره دومین هزینه خود پیش بینی کرده است که 62 هزارو هفتصد میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری ‌شود.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین گفت: در جلسه امروز با توجه به سوال مطرح شده از جانب مجلس درباره تحقق بودجه های عمرانی در سال 95، آقای نوبخت گفت قول می دهم در بودجه 95 حداقل 40 هزار میلیارد تومان در امور عمرانی ، 27 هزار میلیارد تومان در امور رفاه اجتماعی شامل بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی و صندوق‌های تأمین اجتماعی، 47 هزار و پانصد میلیارد تومان در آموزش و تحقیقات هزینه کنیم.
جعفرزاده با بیان اینکه در لایحه بودجه 96، بودجه آموزش و پرورش از 14.700 به ، 33.000 میلیارد تومان یعنی بیش از 2 برابر افزایش پیدا می کند، گفت: نوبخت تصریح کرد که بیش از 40 هزار میلیارد تومان برای امنیت و دفاع در نظر گرفته شده که از ابتدای دولت 65 درصد رشد داشته است و در حوزه سلامت 48 هزار میلیارد تومان که از ابتدای دولت 128 درصد رشد داشته است.
جعفرزاده با بیان اینکه نوبخت تصریح کرد پروژه‌های سفرهای هیات دولت اولویت‌بندی و در بودجه سال 96 لحاظ شده است، گفت: دولت به رهبر معظم انقلاب قول داده است که رشد 8 درصدی داشته باشیم.
جعفرزاده به نقل از نوبخت ادامه داد که دربرنامه ششم 500 هزار میلیارد تومان هزینه جدید در مجلس ایجاد شده است و در بودجه سال 1395،‌مبلغ 21 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی ملی و استانی در نظر گرفته شده که پنجاه درصد از بودجه 7 هزار و پانصد میلیارد تومان استان ها در مرداد ماه داده شده است.

302/300

کد خبر: 711815

وب گردی

وب گردی