رای دیوان عدالت اداری در برگزاری مستقل آزمون ارشد و دکتری  دانشگاه آزاد اسلامی لازم الاجرا است

جعفر زاده ایمن آبادی گفت: آیین نامه اداری این موضوع هنوز نوشته نشده است اما رای دیوان عدالت رای درستی بوده و برگزاری آزمون مستقل ارشد و دکتری دانشگاه های آزاد اسلامی و سراسری لازم الاجرا است.

ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان سنجش آموزش کشور مشکلات زیادی را برای داوطلبان تحصیلات تکمیلی که تاکنون امکان انتخاب دو محل براساس نتایج نهایی برای ادامه تحصیل داشتند ایجاد می کرد و لازم بود این تفسیر موسع توسط مرجع ذیصلاح تفسیر قضایی شود. بنابراین این موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و پس از تشکیل جلسه در شعبه چهارم دیوان عدالت اداری که باحضور نمایندگان حقوقی و کارشناسان وزارت علوم و سازمان سنجش تشکیل شد نهایتا دیوان عدالت اداری با هدف حقوق داوطلبان دانشگاه دستور موقت به عدم اجرای مصوبه شورای سنجش و پذیرش در خصوص ادغام آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش ، انتشار دفترچه دانشگاه آزاد اسلامی به طور مستقل برای پذیرش سال 1396 صادر کرد که برای همگان لازم الاتباع است.

در همین راستا دکتر جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت به ایسکانیوز گفت: آیین نامه اداری این موضوع هنوز نوشته نشده است اما رای دیوان عدالت رای درستی بوده و برگزاری آزمون مستقل ارشد و دکتری دانشگاه های آزاد اسلامی و سراسری لازم الاجرا است.

وی افزود: در صورت اجرا نکردن این دستور انفصال خدمت انجام شده و باید در نظر داشته باشیم که بالاترین مرجعی که می تواند در این موضوع اختلافی قضاوت کند دستگاه قضا است.

وی مجددا یاداور شد: باید تابع رای دیوان عدالت بود و نمی توان از آن استنکاف کرد.

200/202

کد خبر: 711960

وب گردی

وب گردی